اخبار فرهنگی

تقدیر مجلس
از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب
کمیسیـــــــــــــــــــون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر کرد.به گزارش ایرنا، در بخشی از این نامه نوشته شده است: «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از ارزشمندترین رویدادهای فاخر فرهنگی است که سفره متنوع معنوی‌اش را برای گروه‌های مختلف مردم، کودک، نوجوان، جوان میانسال و کهنسال به زیبایی و شکوه خاص گسترانید تا به نیازهای فکری و روحی مخاطبان پاسخی شایسته دهد. نمایشگاهی که در طول برگزاری‌اش از کمیت و کیفیت برتری در مقایسه با ادوار پیشین برخوردار بود و اسباب خرسندی و عنایت ویژه مقام معظم رهبری را فراهم آورده است و به لحاظ استقبال مردمی و فروش کتاب نیز گوی سبقت را بر دوره‌های پیشین ربوده. بر این اساس مراتب تشکر و قدردانی خود را از مساعی ارزشمند وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت محترم فرهنگی و نقش‌آفرینان مؤثر اعلام می کنیم ... »


۷۰۰ نسخه کتاب دستنویس فارسی در موزه ترکیه
مسئول موزه مولانای قونیه گفت: ۷۰۰ نسخه کتاب دستنویس فارسی در موزه مولانا قونیه وجود دارد.
به گزارش ایرنا ناجی باکیرجی درباره اهمیت کتاب در دیپلماسی فرهنگی، بیان کرد: مطمئنا کتاب در باورها و عقاید و طرز فکر انسان نقش مهمی دارد. کتاب مهم‌ترین راه برای ترویج فرهنگ است.وی افزود: ۷۰۷ سال بعد از وفات مولانا، کتاب «مثنوی معنوی» توسط موزه مولانا به چاپ رسیده است و ۱۰ نسخه از این چاپ در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه شد. در موزه مولانای قونیه ۷۰۰ نسخه دست‌نوشته به زبان فارسی موجود است و این موزه در مورد مولانا کتاب نوشته که به فارسی هم ترجمه خواهد شد.ناجی باکیرجی ادامه داد: در سال آینده قرار است کتاب‌های «دیوان شمس» مولانا، «فیه‌مافیه» و «مجالس سبعه» را به نمایشگاه کتاب تهران بیاوریم.

چین حامی مالی
نمایشگاه آینده چاپ ایران شد
بر اساس توافقات انجام شده، شرکت چینی «چن‌مینگ» یکی از برندهای بین‌الملل در تولید انواع کاغذ و مقوا، اسپانسر ویژه دومین دوره از نمایشگاه آینده چاپ ایران شد.
به گزارش ایرنا، شرکت «چن‌مینگ» از طریق نمایندگان فروش خود در ایران، خواستار حضور و مشارکت در قالب پذیرش اسپانسرینگ این رویداد تخصصی چاپ و بسته‌بندی شد.مدیر فروش این شرکت در این باره گفت: بازار ایران برای ما ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد. به طوری که معتقدیم ورود این بازار در مقایسه با بازار روسیه و اندونزی نیز مزیت‌های ویژه‌ای دارد.بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران و رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت و تنوع قابل توجه این شرکت ما می توانیم نیاز بخش عمده‌ای از فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی کشور را تأمین کنیم. دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی