سیاسی

امضای 11سند همکاری میان
ایران و اندونزی
مراسم امضای اسناد و تفاهمنامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی برگزار شد و مقامات دو کشور 11 سند همکاری امضا کردند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، تفاهمنامه تجارت ترجیحی، لغو روادید، مبادلات فرهنگی، همکاری نظارتی بر تولید فرآورده‌‌های دارویی، همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری و همکاری دو جانبه در زمینه نفت و گاز از اسناد همکاری امضا شده میان وزرای امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و معاون وزیر صمت با همتایان اندونزیایی بود. اسناد همکاری امضا شده، در حضور رؤسای جمهور دو کشور رونمایی شد.


قالیباف رئیس مجلس ماند
در جلسه علنی روز گذشته، نمایندگان در چهارمین اجلاسیه مجلس شورای اسلامی با ادامه ریاست محمدباقر قالیباف بر مجلس یازدهم موافقت کردند.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف، الیاس نادران و فریدون عباسی‌دوانی به عنوان نامزدهای ریاست مجلس از طرف هیأت رئیسه اعلام شدند. پس از رأی‌گیری که به صورت کاغذی انجام شد، محمدباقر قالیباف با ۲۱۰ رأی به عنوان رئیس مجلس برای اجلاسیه چهارم تعیین شد. در جریان انتخابات ریاست مجلس، الیاس نادران ۴۷ رأی و فریدون عباسی ۷ رأی کسب کردند.


اصلاح طرح وام فرزندآوری
و بانکداری اسلامی در مجلس
در جلسه علنی روز گذشته مجلس، طرح اعطای وام فرزندآوری، طرح بانکداری اسلامی و لایحه شوراهای حل اختلاف از سوی نمایندگان مجلس اصلاح شد.به گزارش تسنیم، روز گذشته نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ایرادات شورای نگهبان درباره این طرح را رفع کردند. همچنین با اصلاحات لایحه شورای حل اختلاف اعاده شده از شورای نگهبان و اصلاح موادی از طرح بانکداری جمهوری اسلامی موافقت کردند.


وزارت اطلاعات:
شبکه‌ همکار با سرویس اطلاعاتی بیگانه متلاشی شد
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از متلاشی شدن شبکه‌ همکار با سرویس اطلاعاتی بیگانه خبر داد.به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعات روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایات الهی و تلاش‌های مستمر سربازان گمنام امام زمان(عج)، پروژه‌ بزرگ یکی از سازمان‌های جاسوسی بیگانه برای دست‌اندازی به اطلاعات مترددین ایرانی به خارج از کشور، کشف و عوامل آن بازداشت شدند.در بخشی از این اطلاعیه آمده است: بر اساس اطلاعات حاصله، سازکار جمع‌آوری اطلاعات به‌این ترتیب بوده است که سازمان جاسوسی بیگانه، نام افراد هدف را از میان ایرانیان متردد به خارج از کشور، به یک سرپُل اعلام می‌کرد. آن سرپُل، اسامی را به مرتبطین خود ابلاغ می‌کرد و هر یک از آنها به نفر بعدی منتقل می‌کردند تا نهایتاً به متصدیان سامانه‌های اداری در چندین سازمان کشوری می‌رسید. این متصدیان با استفاده‌ غیرمجاز از پایگاه‌های داده‌ در اختیار، اطلاعات پیرامون فرد استعلام شده را استخراج و به رابط‌ها تحویل می‌دادند. با کشف ابعاد موضوع و شناسایی عوامل اجرایی در داخل کشور، بلافاصله همه دست‌اندرکاران شبکه اعم از سرشبکه‌ داخلی، رابط‌ها و متصدیان سامانه‌ها، با حکم مرجع محترم قضایی، بازداشت شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی