نگاهی به شرایط لژیونرهای فوتبال ایران

از قهرمانی وایله با عزت‌اللهی تا اولین گل محرمی

امیررضا همایون
خبر‌نگار

فوتبال ایران در چند سال اخیر برخلاف سال‌های گذشته که لژیونری در رشته فوتبال نداشت، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و بواسطه نسل خوبی که در تیم ملی حضور دارد، لژیونرهای زیادی را در لیگ‌های مختلف فوتبال اروپا و جهان دارد.
لژیونرهای فوتبال ایران در این هفته مسابقاتی عملکرد مطلوبی از خودشان به نمایش گذاشتند. در ادامه عملکرد لژیونرهای کشورمان در این هفته مسابقاتی را بررسی خواهیم کرد.
 
مسابقه‌ای که طارمی را به صدر رساند
تیم فوتبال پرتغال در این هفته لیگ برتر فوتبال پرتغال به مصاف تیم فامالیکائو رفت. مسابقه‌ای که به مانند هفته‌های گذشته مهدی طارمی بازیکن ایرانی از ابتدا در بازی حضور پیدا کرد. طارمی پیش از این مسابقه با به ثمر رساندن 17 گل پس از گونچالو راموس مهاجم تیم بنفیکا در رتبه دوم جدول برترین گلزنان این فصل فوتبال پرتغال حضور داشت. پس از پایان مسابقه پورتو مقابل فامالیکائو بواسطه چهار گلی که طارمی وارد دروازه فامالیکائو کرد با 21 گل جای گونچالو راموس مهاجم بنفیکا را در صدر جدول گرفت. رسیدن به این تعداد گل شانس مهدی طارمی را برای رسیدن به‌عنوان برترین گلزن فصل پرتغال زیاد می‌کند. اتفاقی که اگر رخ بدهد طارمی را برای دومین بار صاحب کفش طلای فوتبال پرتغال می‌کند.
 
قهرمانی عزت اللهی با وایله در دانمارک
تیم فوتبال وایله دانمارک در فصل گذشته به لیگ دسته اول فوتبال این کشور سقوط کرد. عملکرد وایله با سعید عزت اللهی در رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول دانمارک فوق‌العاده‌ بود و در نهایت هم او یکشنبه شب هفته جاری موفق شد عنوان قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال دانمارک را کسب کند و به لیگ برتر فوتبال این کشور صعود کند.
 
اولین گل پس از 208 بازی
صادق محرمی تنها بازیکن ایرانی حاضر در لیگ فوتبال کرواسی است. این بازیکن از سال 2018 به دینامو زاگرب کرواسی پیوست.
نکته جالب اینکه عملکرد محرمی در فوتبال کرواسی نسبت به سایر بازیکنان ایرانی در قاره سبز حضور دارند، نامطلوب بود. محرمی اما یکشنبه هفته جاری برای تیمش مقابل رژیکا به میدان رفت. این مسابقه البته برای دینامو تشریفاتی به حساب می‌آمد اما برای ایرانی‌ها از این جهت اهمیت پیدا کرد که محرمی در این بازی اولین گل خودش را برای دینامو به ثمر برساند.
محرمی پس از پایان این مسابقه در این باره گفت: «می‌خواهم به بازیکنان، کادر فنی و هواداران تبریک بگویم. بازی سختی بود اما سه امتیاز را گرفتیم و خیلی خوشحالم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی