اعلام آمادگی ونزوئلا برای همکاری با سازمان اسناد ملی ایران

وزیر فرهنگ ونزوئلا از آمادگی دولت خود برای انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ارنستو ویلگاس پولژاک وزیر فرهنگ ونزوئلا، به همراه سیلوا آپونته سفیر جمهوری ونزوئلا در ایران به همراه هیأتی دیروز ۳۱ اردیبهشت ضمن بازدید از کتابخانه ملی با علیرضا مختارپور، رئیس و همچنین معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
وزیر فرهنگ ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی و شگفتی از بازدید کتابخانه ملی به اهمیت نقش مجموعه اسناد و کتابخانه ملی در کشورها پرداخت و گفت: امپریالیسم جهانی به دنبال نابودی حافظه تاریخی ملت هاست و به همین جهت رسالت و مأموریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در هر کشور، بسیار مهم است.
مختارپور در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان و با اشاره به سابقه تاریخی و قدمت اسناد و کتابخانه ملی گفت: دو ملت صاحب فرهنگ و تمدن غنی هستند. علیرغم ارتباطات گسترده در حوزه‌های صنعت و تجارت، اما در حوزه فرهنگی ظرفیت خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد و در این خصوص سازمان اسناد و کتابخانه ملی آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهمنامه همکاری نسبت به انتقال تجربه در حوزه اسناد و کتابخانه، با مجموعه آرشیو و کتابخانه ملی ونزوئلا همکاری متقابل تعریف کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی