در سالروز آزادی خرمشهر صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 5هزار مسکن در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر، 5هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده افتتاح می‌شود که از این تعداد، 2 هزار واحد متعلق به تهران است.
به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی در جلسه کمیسیون ماده پنج که با حضور شهرداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد، گفت: هدف مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی، شتاب بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده است. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: بر اساس این مصوبه، تراکم‌های تشویقی صرفاً به محلات یا نواحی‌ای که سرانه تأمین خدمات عمومی آنها حداقل به میزان یک‌سوم سرانه مصوب خدمات و فضای سبز مقیاس محله یا ناحیه باشد تعلق می‌گیرد.
وی افزود: طبق قانون، شهرداری‌ها مکلفند به متقاضیان ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده تا ۵۰ درصد تخفیف ارائه کنند. این موضوع برای شهرداری‌ها سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود زیرا با نوسازی بافت‌های فرسوده و افزایش ساخت وساز، درآمد شهرداری‌ها هم افزایش می‌یابد و شهرداری‌ها می‌توانند ما به ازای تخفیف خود را از دولت مطالبه کنند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم از ساخت ۱۵هزار و ۶۵۰واحد مسکونی با همکاری شهرداری در بافت فرسوده تهران خبر داد.
اکبر نیکزاد گفت: هدف ما این است که این محلات به محلات الگو تبدیل شوند. وی با بیان اینکه با هم‌افزایی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری پروژه‌های خوبی در بخش مسکن اجرا می‌شود، افزود: بار اصلی اجرایی شدن این پروژه بر عهده بخش خصوصی است.
وی افزود: در بحث ساخت و ساز در برخی از نقاط کشور با نیروی مازاد مواجه هستیم و در مناطقی شاهد کمبود نیرو هستیم و با توجه به اینکه نیروی انسانی از نقاط دیگر برای اجرای پروژه‌ها می‌آیند، هزینه‌های ساخت بالاتر می‌رود.
جستجو
آرشیو تاریخی