سیاسی

رئیس جمهور
فردا به اندونزی سفر می‌کند
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور، فردا اول خردادماه در صدر هیأتی بلندپایه به جاکارتا می‌رود.
به گزارش ایرنا، دیدار دوجانبه با «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و امضای اسناد همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف، دیدار با رؤسای مجلس نمایندگان، نشست با تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، گفت‌وگو با علما و اندیشمندان اندونزیایی و دیدار با ایرانیان مقیم اندونزی از جمله برنامه‌های سفر سه روزه آیت‌الله رئیسی به اندونزی خواهد بود.
 

مخبر:
مردمی بودن اقتصاد مهم‌ترین ویژگی‌ سند هفتم توسعه است
معاون اول رئیس جمهور، مسأله محوری، مردم‌پایه بودن اقتصاد و هم‌افزایی قوای سه‌گانه را از مهم‌ترین ویژگی‌های سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور برشمرد و تأکید کرد: نخبگان و صاحبنظران در صورت مغایرت برنامه هفتم توسعه با هدف‌های تعیین شده می‌توانند نظرات کارشناسی خود را به دولت اعلام کنند.
به گزارش فارس، محمد مخبر روز گذشته در همایش معرفی سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: از ویژگی‌های تدوین برنامه هفتم توسعه بررسی و آسیب‌شناسی اشکالات در اجرای برنامه‌های گذشته است تا مشخص شود چرا نتوانستیم به اهداف برنامه‌های قبل دست یابیم. مخبر با اشاره به سرفصل‌های تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: در تدوین این برنامه تحلیل مسائل، هدف‌گیری برای حل مسائل، طراحی مدل‌های اجرایی، تکیه محتوایی برنامه برای پیشرفت توأم با عدالت در اقتصاد و نگاه تحولی به همه بخش‌های کشور بدست آمده است.
معاون اول رئیس جمهور افزود: هدف‌گیری برای تک رقمی شدن نرخ تورم، بهبود ضریب جینی، چابک‌سازی دولت، استقرار دولت الکترونیک، بازنگری سیاست‌های جمعیتی، توسعه عدالت اقتصادی، تکیه بر ظرفیت‌های کشور در زمینه‌های اقتصاد دیجیتال، دریا، نفت، معدن و پتروشیمی در این برنامه دیده شده است.
 

ادغام لایحه دولت و طرح مجلس برای ساماندهی تعطیلات
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره لایحه تعطیلات دولت و طرح مجلس گفت: جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کرده‌اند که طبق آن شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود از سوی دیگر در لایحه دولت هم تعطیلی روز پنجشنبه‌ها آمده است.
ولی اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه بازارهای جهانی در روزهای شنبه ‌و یکشنبه و در کشور ما پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها تعطیل است بنابراین عملاً 4 روز ارتباطات اقتصادی ما با دنیا دچار مشکل می‌شود.
نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه امکان ادغام این طرح و لایحه با یکدیگر وجود دارد، گفت: طبق آیین‌نامه مجلس، می‌توان تعطیلی شنبه را به جای تعطیلی پنج‌شنبه مدنظر دولت گنجاند. بنابراین با این اقدام با تعطیلی شنبه هم به اهداف‌مان در زمینه ارتباط با بازارهای جهانی می‌رسیم و هم به امکان پوشش طرح دولت که به دنبال گردشگری خانوار در آخر هفته است، دست می‌یابیم.

جستجو
آرشیو تاریخی