سیاسی

مخبر:
کارخانه جدید تولید کاغذ با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در حال احداث است
معاون اول رئیس جمهور گفت: کارخانه جدید تولید کاغذ در کشور با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در حال احداث است.
به گزارش فارس، محمد مخبر روز پنجشنبه در بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و نشست با ناشران بزرگ کشور افزود: با خریداری تجهیزات و زیرساخت‌های لازم، ساخت این کارخانه پیشرفت ۴۰ درصدی داشته که در صورت راه‌اندازی می‌تواند کاغذهای بازیافتی را با تکنولوژی روز دنیا به کاغذ مناسب برای صنعت نشر تبدیل کند. مخبر خاطرنشان کرد: در کنار ساخت کارخانه‌های جدید به دنبال اختصاص زمینی برای کشت درختان مخصوص تولید کاغذ هستیم تا برای تولید محصولات کاغذی به قطع درختان موجود نیاز نباشد. وی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات دولت ظرف سه سال آینده به مرحله‌ای از فراوانی و کاهش بهای تمام شده کاغذ خواهیم رسید که دغدغه‌ای در این زمینه در کشور وجود نداشته باشد.
 

رئیس قوه قضائیه:
همه مسئولان برای غلبه
بر مشکلات اقتصادی ورود کنند
رئیس قوه قضائیه گفت: دشمنان برای پیشبرد توطئه‌ها و نقشه‌های خود روش‌های مختلفی نظیر ایجاد اختلاف میان مردم و دوقطبی‌سازی و چندقطبی‌سازی در جامعه و ایجاد اختلاف میان مسئولان و مردم دارند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، روز گذشته در سخنانی در بیست‌وسومین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت سراسر کشور در مشهد مقدس، اظهار کرد: برای مقابله با دشمن باید به بیانات امام و مقتدای خود توجه کرده و شرایط کشور را درک کنیم و بدانیم که مسأله اصلی و اولویت‌دار کشور، مسأله اقتصادی است. اگر مشکلات اقتصادی مرتفع نشود به دنبال آن، مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و امنیتی ایجاد شده و بر حجم پرونده‌های قضایی افزوده می‌شود.

برخورد با هدف قرار دان امنیت مردم در فضای مجازی
دادستان کل کشور گفت: تأمین امنیت روانی مردم یکی از مصادیق حقوق عامه است و اکنون بخش زیادی از امنیت روانی مردم در فضای مجازی شکل می‌گیرد و ما باید به درستی این فضا را مدیریت کنیم تا امنیت روانی مردم مخدوش نشود.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در این مراسم افزود: دادستان وظیفه دارد اگر امروز مسأله‌ای در فضای مجازی منتشر شد، بلافاصله آن را پیگیری کرده و به دنبال مستندات باشد و اگر فردی بدون مبنا و سند حرفی زد و جامعه را ملتهب و امنیت روانی را مخدوش کرد نباید از آن گذشت کرد.


رونمایی از سند برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور با حضور رئیس جمهور
سند پنج‌ساله هفتم توسعه کشور با حضور نخبگان و استادان برجسته سراسر کشور و مسئولان نظام امروز در همایشی با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود.
به گزارش فارس، این همایش که با حضور بیش از 500 نفر از نخبگان و استادان و مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود با رویکرد تبیینی به بررسی محورهای 20 گانه برنامه هفتم توسعه می‌پردازد.

جستجو
آرشیو تاریخی