سیاسی

رئیس قوه قضائیه: حدود ۹۰ هزار نفر مشمول عفو رهبری شدند
رئیس قوه قضائیه گفت: با پیشنهاد مقام معظم رهبری، پرونده‌های افراد پشیمان شده از افراد اغتشاشگر جدا شد و در این راستا حدود ۹۰ هزار نفر مشمول عفو رهبری شدند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه‌های بجنورد اظهار کرد: عده‌ای هم ارفاقات قانونی دریافت کردند و در مجموع ۸۸ هزار نفر مشمول بخش‌های مختلف عفو شدند که بخشی از آنان آزادی افراد و بخشی دیگر مربوط به جرایم نقدی بود.
محسنی اژه‌ای درباره اقدامات قوه قضائیه برای مقابله با برخی مفاسد و جرایم و تخلفات اقتصادی گفت: ما به مسئولان اقتصادی و متولیان بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم که باید از اختیارات قانونی خود برای جلوگیری از شکل‌گیری جرایم و تخلفات اقتصادی به صورت کامل استفاده کنند و اگر این کار را انجام ندهند، به عنوان ترک قانون، تحت تعقیب حقوقی قرار می‌گیرند.
رئیس دستگاه قضا افزود: در مواجهه با جرایم و تخلفات حوزه اقتصادی و بانکی، سراغ بانک‌هایی می‌رویم که بدون اخذ وثایق کافی و بعضاً به صورت مفسده‌آمیز، مبادرت به اعطای تسهیلات کرده‌اند یا اینکه نظارت‌های لازم را پیرامون محل هزینه‌کرد این تسهیلات نداشته‌اند.


مخبر: موانع بخش خصوصی
برای رشد تولید رفع شود
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه نخست ایران در ذخایر نفتی دنیا و جایگاه چهارم کشورمان در زمینه گاز، تصریح کرد: چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم که از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌کنیم.
به گزارش ایرنا، «محمد مخبر» روز گذشته در مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: بخش خصوصی باید با تمام توان وارد میدان شود و دولت هم موظف است زمینه‌های فعالیت بخش خصوصی را در این حوزه فراهم کند.
وی افزود: اینکه باید بخش خصوصی به میدان بیاید و ما به رشد ۸ درصدی برسیم و تولید را رونق دهیم، تنها با حرف تحقق نمی‌یابد بلکه باید کمک کنیم معضلات و مشکلات بخش خصوصی برطرف شود.
تمهیدات دولت برای ساماندهی بازار مسکن
معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره برنامه دولت برای ساماندهی بازار اجاره مسکن گفت: اقداماتی در دولت انجام شده و لایحه‌ای در این خصوص در مجلس در دست بررسی است.به گزارش مهر، محمد مخبر درباره افزایش قیمت اجاره بهای مسکن و شرایط دشوار مستأجران گفت: هماهنگی لازم صورت گرفته تا لایحه در حداقل زمان ممکن مسیر خود را در مجلس طی کند که اگر این قانون ابلاغ شود کمک خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.
 

تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: باتوجه به اینکه در سال‌جاری تغییر ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ صبح خواهد بود.
به گزارش ایرنا، میثم لطیفی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت افزود: این تغییر ساعت همزمان با تعطیلی مدارس و از 15 خرداد ماه آغاز و تا 15 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی