محمد شعبان خمسه: قضاوت درباره بازیکن سالاری کار درستی نیست

محمد شعبان خمسه، پیشکسوت والیبال ایران درباره اینکه عملکرد تیم ملی والیبال را در لیگ ملت‌ها چگونه پیش‌بینی می‌کند، گفت: «تا زمانی که مسابقات شروع نشود نمی‌توان برآورد درستی از عملکرد تیم ملی داشت؛ اما تیم ملی همیشه در ابتدای تورنمنت‌ها متزلزل ظاهر می‌شود و در ادامه شکل بهتری می‌گیرد. خوشبختانه کادرفنی تیم ملی تجربه حضور در لیگ ملت‌ها را پیدا کرده‌ و همین مسأله یک پوئن مثبت برای این تیم است.»
 او درباره انتقادهای زیادی که در ابتدای دور پیشین لیگ ملت‌ها از تیم ملی شد، توضیح داد: «سال گذشته تغییر نسل بزرگی شکل گرفته بود و باید به این نسل فرصت داده می‌شد؛ اما با توجه به اینکه نسل پیشین تیم ملی انتظارات را بالا برده بود مردم توقع داشتند تیم ملی با همان قدرت گذشته در بازی‌ها حاضر شود.»
 شعبان خمسه ادامه داد: «ممکن است برخی نقدها که به تیم ملی شد زاویه‌دار باشد؛ اما همه ما باید برای سربلندی تیم ملی تلاش کنیم و اگر نقدی هم می‌شود در این جهت باشد. والیبال جایگاه ممتازی نزد مردم دارد و همه باید از تیم ملی حمایت کنند.»
 او درباره اینکه افکار عمومی نسبت به وجود بازیکن‌سالاری در نسل پیشین تیم ملی، انتقاد داشتند، اینطور صحبت کرد: «به نظر من نباید در این خصوص افراط و تفریط داشت. بازیکنان باتجربه می‌توانند عصای دست مربیان باشند؛ اما نباید عنان اختیارات مربی را به بازیکنان سپرد. اینکه از دور بخواهیم در خصوص وجود بازیکن‌سالاری در تیم ملی قضاوت کنیم کار درستی نیست.»
جستجو
آرشیو تاریخی