نگاهی به شب دوم هفته دوم نیمه نهایی لیگ قهرمانان

جنگ تمام عیار

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


یکی از بهترین بازی‌های فصل فوتبال اروپا از ساعت 22:30 دقیقه امشب چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 بین منچسترسیتی و رئال مادرید به میزبانی ورزشگاه امارات شهر منچستر برگزار می‌شود. این بازی را می‌توان یک جنگ تمام عیار نام‌گذاری کرد چرا که این دو تیم هفته گذشته در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مقابل یکدیگر قرار گرفتند. مسابقه‌ای که برخلاف انتظار با نتیجه یک-یک به پایان رسید و تکلیف یک فینالیست از دو فینالیست بازی بزرگ استانبول در بازی امشب مشخص خواهد شد.
 
رئال با تمام تمرکز در منچستر
رئال مادرید در این فصل برخلاف گذشته که تا هفته آخر شانس قهرمانی در لالیگا را داشت و در نهایت هم موفق شد به عنوان قهرمانی لیگ داخلی فوتبال اسپانیا در فصل گذشته برسد، در این فصل از هفته‌ها قبل کورس قهرمانی لالیگا را به بارسلونا رقیب دیرینه‌اش واگذار کرد. آنها اگرچه در جام حذفی به قهرمانی رسیدند اما شرایط در این فصل برای مادریدی‌ها به گونه‌ای رقم خورد که این تیم تمام تمرکزش روی کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا باشد. به همین علت آنها با تمام تمرکز به منچستر سفر می‌کنند تا در خانه سیتی را شکست بدهند و بلیت سفر به استانبول برای بازی فینال مهم‌ترین تورنمنت فوتبال اروپا در این فصل را به دست آورند. اتفاقی که البته رقم زدن آن آسان نیست. زیرا تیم تحت هدایت پپ گواردیولا در این فصل نسبت به گذشته تقویت شده و با حضور بازیکنانی همچون کوین دبروین و ارلینگ هالند نروژی در ترکیب تیمش امید بسیاری به عبور از سد شاگردان کارلو آنچلوتی و رسیدن به بازی نهایی دارد.
 گذشته را فراموش کن
نیمه نهایی این فصل تکرار نیمه نهایی فصل گذشته است. مسابقه‌ای که سیتی در لحظات آخر بازی را به رئال واگذار کرد و از صعود به مسابقه نهایی بازماند.
جدالی که می‌توان گفت تبدیل به یکی از حسرت‌های پپ گواردیولا و تیمش شد. با توجه به عملکردی که از منچسترسیتی در بازی رفت شاهد بودیم به نظر می‌رسد آبی‌های شهر منچستر مصاف فصل گذشته را فراموش کردند و به دنبال قطعی کردن صعودشان به فینال استانبول هستند.
به هر حال مسابقه امشب با توجه به اینکه هیچ کدام از دو تیم دوست ندارند شانس حضور در مسابقه نهایی را از دست بدهند، جذاب‌ترین جدال فصل فوتبال جهان خواهد بود.
جدالی که باید تا پایان منتظر ماند و دید آیا تجربه بیشتر آنچلوتی نسبت به گواردیولا باعث می‌شود او و تیمش برای دومین سال متوالی به بازی نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند یا اینکه این بار پپ و تیمش با گرفتن انتقام شکست نیمه نهایی فصل گذشته برای حضور در بازی نهایی به استانبول سفر می‌کنند و رئال را در حسرت صعود به دومین فینال متوالی لیگ قهرمانان با آنچلوتی می‌گذارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی