هفته میراث فرهنگی زودتر از موعد امروز در آرامگاه فردوسی آغاز شد

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی، امروز همزمان با روز فردوسی با اهدای نشان ملی فردوسی به یک کشتی‌گیر و یک فیلمساز در آرامگاه فردوسی و سخنرانی معاون میراث فرهنگی آغاز می‌شود.
28 اردیبهشت تا سوم خرداد، هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده و شعار هفته ملی میراث فرهنگی «میراث فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی» است که بر اساس شعار امسال روز جهانی موزه‌ یعنی «موزه‌‎ها، پایداری و حال خوب» بومی‌سازی شده است. دوشنبه 25 اردیبهشت که «میراث ادبی، ادب میراثی» نامگذاری شده است، آثار مرتبط با فردوسی و شاهنامه او در موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و پایگاه‌‌های ملی و جهانی به نمایش درمی‌آید. به عنوان نمونه، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نمایشگاه «شاهنامه، سند کهن ادبیات فارسی» را با نمایش کتاب چاپی شاهنامه بایسنقری و همچنین نمایش آثاری با مضامین داستان‌های حماسی شاهنامه از گنجینه مجموعه، برگزار می‌کند.
همایش «روز جهانی موزه‌» با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پنجشنبه 28 اردیبهشت در موزه ملی ایران برگزار و هفته میراث فرهنگی رسماً آغاز می‌شود. علاوه بر برنامه‌‌هایی که در موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های پایتخت برنامه‌ریزی شده، موزه‌های استانی و پایگاه‌ها هم برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند؛ مثلاً موضوع گلابگیری در کاشان، ترکمن‌دوزی در گلستان، ساخت عود در هرمزگان و خوشنویسی در استان قزوین مدنظر است.
جستجو
آرشیو تاریخی