سیاسی

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «خاتون ‌‎و‌ قوماندان»
مقام معظم رهبری:
حرکت جهادی فاطمیون
افتخاری برای آنها و همه افغان‌هاست
در مراسم چهاردهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان» روایت زندگی همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون، منتشر شد.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاتون و قوماندان آمده است: «سلام خدا بر شهید عزیز، علیرضا توسّلی، مجاهد مخلصِ فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه او خانم ‌ام‌البنین. حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت، دریافت نکرده‌ام. برخی از آنها جداً تأثرانگیز است، ولی از سوی دیگر، حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آنها و همه افغان‌ها است. دی ۱۴۰۱»
«خاتون و قوماندان» روایت زندگی خانم ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی (ابو حامد) فرمانده پرافتخار لشکر فاطمیون است که به قلم خانم مریم قربان‌زاده نوشته شده است.
 

طحان‌نظیف:
شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند
سخنگوی شورای نگهبان درباره واگذاری بی‌ضابطه خودرو به برخی نمایندگان گفت: هنوز در این زمینه گزارشی دریافت نکرده‌ایم اما اگر خلافی در این خصوص صورت گرفته باشد، در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.
به گزارش تسنیم، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری روز گذشته در واکنش به بیانیه اخیر علی لاریجانی که ضمن رد حضورش در انتخابات مجلس دوازدهم، تعابیری کنایه‌آمیز درباره رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود، گفت: تاریخ جمهوری اسلامی گواه بر این است که شورای نگهبان هیچ‌گاه جناحی برخورد نکرده و نتیجه انتخابات مردم همواره به گونه‌ای بوده که جریان‌ها و گروه‌های مختلف در برهه‌های زمانی متفاوت در مسند امور حضور داشته‌اند.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مصوبه خودروهای کارکرده در بودجه 1402 رد شد؟ گفت: شورای نگهبان مستقلاً به این موضوع اشکالی وارد ندانست اما هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی ایراداتی گرفت که بر این اساس مصوبه به مجلس ارجاع داده شد.  

برکناری سرداور ضدایرانی
پرونده «کرسنت ۲»
معاون حقوقی رئیس‌جمهور از برکناری «لوران اینس» سرداور دیوان پرونده گازی «کرسنت ۲» و کناره‌گیری داور اختصاصی شرکت ملی نفت ایران با پیگیری‌های «سازمان حقوقی دولت» خبر داد.
به گزارش تسنیم، محمد دهقان گفت: در دیوان‌های بین‌المللی هر یک از طرفین امکان نصب داور را دارند اما توان عزل و برکناری او را ندارند اما رویه حقوقی طرف ایرانی برای نشان دادن عملکرد غیرقابل دفاع داور اختصاصی سبب شد وی راهی جز استعفا و پذیرش خطای خود نداشته باشد. معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص پیامدهای مثبت برکناری سرداور پرونده به نفع طرف ایرانی گفت: شرکت ملی نفت ایران از این پس می‌تواند در دادگاه صالح علیه سرداور بابت خساراتی که به منافع ملی و حقوقی آن شرکت وارد کرده است، خسارت مطالبه کند.
قرارداد کرسنت در سال 2005 منعقد شد. موضوع قرارداد انتقال گاز ترش از ایران به شارجه امارات بود.

جستجو
آرشیو تاریخی