احداث پایگاه اطفای‌ حریق جنگل‌های ارسباران آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی پایگاه اطفای‌ حریق جنگل‌های ارسباران با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.
به گزارش ایرنا، سیروس داودی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح پایگاه اطفای حریق جنگل‌های ارسباران، اظهار داشت: عرصه‌های منابع‌ طبیعی و جنگل‌های استان همیشه با مخاطرات طبیعی ازجمله آفات و بویژه آتش‌سوزی مواجه هستند. داودی تأکید کرد: اهمیت حفظ و حراست از جنگل‌های ارسباران و منابع طبیعی استان ایجاب می‌کرد در این منطقه پایگاه اطفای‌ حریق با تجهیزات کافی و مناسب ایجاد شود که شرکت مس سونگون با پیگیری استاندار آذربایجان‌شرقی در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خویش پایگاه دائمی اطفای‌ حریق در جنگل‌های ارسباران را با مشارکت اداره‌ کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی احداث می‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: پایگاه اطفای‌حریق جنگل‌های ارسباران به وسعت ۷.۵ هکتار با هدف تقویت سیستم کنترل و مراقبت از عرصه‌های بحرانی و همچنین ایجاد امکان حضور به‌موقع نیروهای امدادی در محل آتش‌سوزی احداث می‌شود. این پایگاه دارای یک‌هزار و ۲۰۰ متر ساختمان، انبار، آشیانه‌ خودروهای پایگاه و همچنین محل فرود و برخاست هلیکوپتر آتش‌نشان و تجهیزات کافی خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی