سیاسی

رئیس‌جمهور در جلسه شورای فقهی
بانک مرکزی تأکید کرد
ضرورت تقویت اقتدار و نظارت جدی بانک مرکزی در حوزه بانکداری
رئیس‌جمهور در نشست اعضای شورای فقهی بانک مرکزی، با تشکر از اقدامات انجام شده بویژه پیگیری حذف سود مرکب در تسهیلات بانکی و استقرار مسئولان نظارت در شبکه بانکی، گفت: شورای فقهی در تحقق مأموریت بسیار مهم و حساس خویش باید یک نهاد پویا با کنشگری فعال در عرصه بانکداری باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،
دکتر آیت الله ابراهیم رئیسی تأکید کرد: نظارت این شورا بر فعالیت‌ها و قراردادهای بانکی علاوه بر نظارت شکلی باید نظارت ماهوی و ماهیتی را نیز مدنظر قرار دهد تا شاهد انطباق ماهیت فعالیت‌های بانکداری با موازین شرعی باشیم.
رئیس‌جمهور با اعلام آمادگی دولت برای حمایت از تصویب و اجرای قوانین متقن در نظام بانکداری و با اشاره به برنامه دولت برای اصلاح ساختار نظام بانکی گفت: باید در تصویب طرح‌های مجلس در مورد بانک مرکزی و نظام بانکداری تسریع شود.


برای نخستین بار
سفیر ایران در ژنو
رئیس «مجمع‌اجتماعی»
شورای حقوق بشر شد
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو به‌عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، رئیس شورای حقوق بشر از انتخاب «علی بحرینی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو به‌عنوان رئیس نوزدهمین اجلاس «مجمع اجتماعی» شورای حقوق بشر خبر داد.
مجمع اجتماعی یکی از سازکارهای شورای حقوق بشر است که از سال ۲۰۰۲ ایجاد شده و هر سال با انتخاب یک موضوع خاص که مربوط به مهم‌ترین چالش‌ها، تحولات و نگرانی‌های جهانی در حوزه حقوق بشر است، ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کند. این نخستین‌بار است که جمهوری اسلامی ایران ریاست این مجمع را برعهده می‌گیرد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش:
ناوگروه ۸۶ برای نخستین‌بار
عرض اقیانوس آرام را بدون حادثه‌ طی کرد
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۸۶ ارتش برای نخستین‌بار بیشترین عرض اقیانوس آرام را بدون هیچ حادثه‌ای طی کرد.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح جمعه در توضیح مأموریت ناوگروه ۸۶ نداجا و اعزام آن به دور جهان به خبرنگاران گفت: امروز نیروی دریایی افتخار دارد که مهترین اعزامی را که تاکنون در صحنه بین‌المللی توانسته‌ انجام دهد به اطلاع مردم برساند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ناوگروه هم‌اکنون در مسیر خلیج عدن مأموریت اسکورت نفتکش‌ها را در دستورکار دارد، افزود: فرزندان ملت غیور ایران برای نخستین‌بار در تاریخ ایران زمین توانستند با به کارگیری دانش‌های نوین و تجهیزات به‌روز یک ناوگروه را متشکل از ناوشکن تمام ایرانی «دنا» که حاصل تلاش همه دانشگاهیان و دانشمندان ایران است به دور کره‌زمین چرخیده و ۲۱۳ روز عملیاتی را پشت سر بگذارند.
در این نشست همچنین تمبر یادبود ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که در قالب مأموریت کد ۳۶۰ درجه توانست مأموریت دریانوردی به دور دنیا را انجام دهد از سوی دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی