رقابت 941 تکواندوکار از 130 کشور در باکو

مهلت ثبت‌نام برای حضور در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان با ثبت‌نام ۹۴۱ تکواندوکار از ۱۳۰ کشور جهان به پایان رسید. رقابت‌هایی که هشتم خردادماه در سالن «کریستال» شهر باکو پایتخت آذربایجان آغاز می‌شود و ۷ روز به طول خواهد انجامید.
شیاپ چانگ پهن شده در باکو به دلیل آنکه آخرین دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان پیش از المپیک پاریس ۲۰۲۴ خواهد بود، از حساسیت و اهمیت بالایی برای افزایش شانس حضور در المپیک از طریق سیستم رنکینگ برخوردار است. به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز، ۱۴۰، ۸۰ و ۵۰ امتیاز در رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد. نفرات پنجم به بعد نیز از ۳۰ تا ۷/۶ امتیاز دریافت خواهند کرد.
در تاریخ ۵۶ ساله رقابت‌های قهرمانی جهان، جمهوری آذربایجان برای نخستین بار میزبان این رویداد مهم جهانی است. مسابقاتی که به لحاظ تعداد شرکت‌کننده در رده چهارم در طول ادوار برگزاری این رقابت‌ها قرار دارد. مسابقات ۲۰۱۱ گیونگجو کره جنوبی که با نخستین قهرمانی ایران همراه شد، با ۱۰۴۰ شرکت‌کننده، ۲۰۱۹ منچستر با ۹۷۵ تکواندوکار و ۲۰۱۷ موجو با ۹۷۳ تکواندوکار در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.
در مجموع ۱۶۶۵ داور، مربی، سرپرست، میهمان، خبرنگار، پزشک و تکواندوکار در رقابت‌های جهانی باکو حضور دارند که از این تعداد ۹۴۱ تکواندوکار در ۸ وزن بانوان و ۸ وزن آقایان به رقابت خواهند پرداخت. در بخش بانوان ۴۰۷ تکواندوکار و در بخش آقایان هم ۵۳۴ تکواندوکار برای کسب مدال به مصاف هم خواهند رفت.
جستجو
آرشیو تاریخی