سیاسی

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:
دستگاه‌ها در تعیین تعرفه با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده هماهنگ باشند
رئیس جمهور با اشاره به لزوم هماهنگی در «قیمت‌گذاری کالاها و خدمات» اظهار داشت: دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ باشند تا در حق تولیدکننده و همچنین مصرف‌کننده اجحاف نشود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته هیأت دولت، همچنین با تأکید بر ضرورت «مبارزه با فساد» و مقابله با هرگونه «تبعیض و روابط ناسالم اداری» نظارت و پیشگیری را مؤثرترین و مهم‌ترین عامل مقابله با مفاسد دانست و تصریح کرد: مقابله با فساد زمانی مؤثر است که مردم در عمل احساس کنند دولت مردمی به تمام قوانین و ضوابط پایبند بوده و اجازه نمی‌دهد هیچ مدیر یا کارمندی از قدرت و منابعی که در اختیار دارد، سوءاستفاده کند.
رئیس جمهور «حمایت از نخبگان» در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: حمایت از نخبگان مختص و منحصر به یک دستگاه نیست و همه ارکان دولت و حاکمیت باید در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و بر اساس نیاز کشور به نخبگان توجه داشته باشند.


وزیر کشور:
برنامه سختگیرانه‌ای برای بررسی صلاحیت‌ داوطلبان وجود ندارد
وزیر کشور گفت: بحث مشارکت به عنوان یکی از مهم‌ترین محورها در انتخابات جزو برنامه‌های ماست و در 4 مؤلفه‌ای که رهبر انقلاب مطالبه کردند؛ سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، طبیعتاً مشارکت یک محور بسیار عمده است که باید همگان این وظیفه را بدرستی انجام دهند.
به گزارش فارس، احمد وحیدی افزود: در هیأت‌های اجرایی قانون ضوابطی را مشخص کرده اما هیچ برنامه سخت‌گیرانه‌ای از طرف وزارت کشور و هیأت‌های اجرایی برای تأیید صلاحیت‌ها نخواهد بود و صلاحیت کاندیداها و داوطلبان طبق شرایطی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده، بررسی خواهد شد.
 

صدور مجوز واردات اتوبوس کارکرده
سخنگوی دولت گفت: مجوز واردات ۲هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی که تا سقف ۵ سال از تاریخ تولید آنها گذشته باشد، صادر شد.
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی روز گذشته در حاشیه نشست هیأت دولت اظهار داشت: مطابق گزارش سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تا پایان هفته گذشته بیش از یک و نیم میلیون تن گندم خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد که این افزایش حدود ۵۰ درصدی میزان گندم تحویلی کشاورزان نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
 

افتتاح پایگاه هوایی و بالگردی سپاه در جنوب‌شرق کشور
با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی‌گاه هواپیماهای بدون سرنشین هوانیروز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شهید علی عربی روز گذشته در زاهدان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در این مراسم، افتتاح پایگاه هوایی شهید علی عربی نیروی زمینی سپاه را یکی از طرح‌های مهم کشوری عنوان کرد و گفت: این پایگاه برای ایفای نقش مهمی در زندگی و امنیت مردم منطقه طراحی و ایجاد شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی