موفقیت چشمگیر ایران در زمینه پیوند کبد و کلیه در دنیا

ایرنا/ مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیوند ۵۰ هزار کلیه در کشور خبر داد و این امر را در سطح منطقه بی‌نظیر دانست.ناصر سیم‌فروش در بیست و ششمین کنگره جامعه اورولوژی ایران که تا 22 اردیبهشت در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: امروزه نه تنها بیماران به خارج از کشور نمی‌روند، بلکه بیماران خارجی برای درمان و دریافت خدمات در مواردی مانند پیوند کلیه به کشور ما مراجعه می‌کنند.
سیم‌فروش به استفاده از جراحی لاپاراسکوپی در کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه تقریباً جز پیشروترین‌ها در جراحی لاپاراسکوپی هستیم و علاوه بر توریسم درمانی، توریسم آموزشی هم داریم.
 پیوند 6 هزار کبد
همچنین ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران، پیشتر به انجام بیش از ۶ هزار پیوند کبد در کشور اشاره کرده و گفته بود ایران در زمینه پیوند کلیه و کبد در سال‌های اخیر دستاوردهای چشمگیری داشته است و اکنون پیوند لوزالمعده نیز برای بیماران با موفقیت انجام می‌شود.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر تمامی پیوندها در کشور ما اعم از پیوند کبد، روده، پانکراس، کلیه‌ها، قلب و ریه‌ها و پیوند روده در یک مرکز، پیوند قلب در ۱۱ مرکز، پیوند کبد در ۱۲ بخش و پیوند کلیه نیز در ۳۰ مرکز انجام می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی