سیاسی

مخبر:
برنامه هفتم توسعه فرصتی
برای حل مشکلات فرهنگی
در پنج سال آینده است
معاون اول رئیس جمهور گفت: تنظیم برنامه هفتم توسعه شاکله اداره پنج سال آینده کشور را نشانه‌گیری می‌کند.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور که روز گذشته برگزار شد، با تأکید بر تخصیص صد درصدی اعتبارات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها افزود: دولت سیزدهم بویژه در مصوبات دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور و همچنین با اختصاص و تأمین اعتبارات فرهنگی درصدد است تا کاستی‌های سال‌های گذشته در این حوزه جبران شود بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتخانه‌های مرتبط با امور فرهنگی باید پیگیر تخصیص این بودجه‌ها باشند.


تأکید محسنی اژه‌ای بر رسیدگی سریع به پرونده‌های ناظر بر شرارت
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت به برخی پرونده‌های ناظر بر شرارت، سرقت، مزاحمت برای نوامیس، اقدامات جنایتکارانه‌ منجر به شهادت یا قتل افراد و تعرض به آمرین به معروف گفت: مسئولان ذیربط قضایی از جمله دادستان کل کشور و رؤسای کل دادگستری‌ها باید در رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها در نهایت دقت و سرعت عمل کنند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، گفت: ممکن است در همه موارد، تدبیر و اقدام مناسب و متناسب در مواجهه با فرد برهم زننده امنیت روانی مردم ابتدا منحصر به احضار و مجازات و زندانی کردن او نباشد؛ گاهی ممکن است لازم باشد این کار را از راه‌های دیگری خنثی کنیم.
فی‌المثل در ابتدای اقدام، به شخص یا دستگاهی بگوییم با فردی که امنیت روانی مردم را برهم زده، صحبت کرده و به او تذکرات لازم داده و موضوع برای وی تبیین شود تا وی درصدد جبران برآید. این‌گونه نیست که هر کس هر مطلبی برای برهم زدن امنیت روانی مردم گفت، به زندان برود. البته در مواردی که لازم است باید حتماً از اقدامات قضایی و قهریه در برابر برهم زنندگان امنیت روانی مردم بهره گرفت.


یک مقام طالبان افغانستان:
به حقابه ایران متعهد هستیم
سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان با تاکید بر عزم این کشور برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: طالبان حقابه ایران را به رسمیت می‌شناسد و هرگز خواستار مشکل برای این کشور همسایه خود نیستیم.
به گزارش ایرنا، «امیر خان متقی» روز گذشته در حاشیه همایش ویژه افغانستان در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد اظهار داشت: افغانستان مصمم به توسعه روابط با کشور دوست و همسایه ایران به‌ویژه در حوزه‌های تجارت و مراودات اقتصادی است.
وی تاکید کرد: افغانستان هرگز خواهان چالش در حوزه آب نیست.
حقابه طرف ایرانی را قبول داریم، از این رو امیدواریم امسال شاهد بارندگی‌های بیشتری باشیم و این خیر و برکت باعث افزایش ذخایر آبی و تأمین نیاز هر دو کشور ایران و افغانستان شود.

جستجو
آرشیو تاریخی