نگاهی به رقابت‌های آزاد مادرید

دبل پدیده در 20 سالگی

امیررضا همایون
خبر‌نگار


مسابقات مسترز 1000 امتیازی مادرید که با قهرمانی کارلوس آلکاراس در بخش مردان و آریانا سابالنکا در بخش زنان به پایان رسید، مهم‌ترین تورنمنت چند وقت اخیر تنیس جهان بود.
 
شاهکار کارلوس آلکاراس
کارلوس آلکاراس پدیده تنیس اسپانیا و جهان در این فصل هم به مانند گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای در خانه از خودش به نمایش گذاشت و موفق شد اولین دبل قهرمانی متوالی خودش در رقابت‌های اسپانیا را کسب کند و او در چند سال اخیر تبدیل به تنها تنیسوری شده است که موفق می‌شود برای دو سال متوالی به مقام قهرمانی دو تورنمنت فصل خاک اسپانیا یعنی رقابت‌های 500 امتیازی بارسلونا و 1000 امتیازی مادرید برسد. البته باید گفت عملکرد مطلوب آلکاراس در دو تورنمنت مذکور به علت عدم حضور جوکوویچ و نادال در آنها است و باید دید ستاره جوان تنیس اسپانیا در ادامه فصل چه عملکردی از خودش به نمایش می‌گذارد.
آلکاراس چند روز گذشته و در میانه مسابقات مادرید تولد بیست سالگی خودش را جشن گرفت و می‌توان گفت قهرمانی در مادرید بهترین هدیه تولد برای او و خانواده‌اش بود. قهرمانی مادرید آلکاراس را به دهمین جام دوران حرفه‌اش رساند.
عملکردی که باعث شده بسیاری از کارشناسان تنیس جهان از او به‌عنوان ماتادور کوچک یاد کنند. عملکرد مطلوب او در چند سال اخیر باعث می‌شود نادال با خیال راحت از دنیای راکت خداحافظی کند.
زیرا با حضور آلکاراس در میادین بین‌المللی او از بابت داشتن یک جانشین بحق مطمئن می‌شود.
 نادال همچنان روی خط مصدومیت
رافائل نادال اسطوره تنیس اسپانیا به علت مصدومیتی که گریبانش را در رقابت‌های آزاد استرالیا گرفت همچنان دور از میادین است. اگرچه پیش از قرار بود او با آغاز فصل محبوبش یعنی خاک به میادین بازگردد اما طولانی شدن روند درمان مصدومیتش باعث شد او بسیاری از تورنمنت‌های مهم این فصل پیش آغاز رولان گاروس را از دست بدهد. بسیاری از طرفداران اسطوره اسپانیایی امیدوار بودند رافا با آغاز مسترز رم که از روز چهارشنبه هفته جاری به میزبانی پایتخت ایتالیا آغاز می‌شود به مسابقات رسمی باز‌گردد. نادال اما با انتشار پیامی در حساب‌های کاربری‌اش در فضای مجازی به علت آنچه طولانی‌تر شدن روند مصدومیتش خوانده شد از حضور در رقابت‌های رم هم انصراف داد؛ آنچه باعث می‌شود حضور پادشاه رولان گاروس در دومین گرند اسلم فصل 2023 هم در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. حتی اگر فرض را براین بگذاریم که رافا نادال با تلاش تیم پزشکی‌اش در رولان گاروس حضور داشته باشد به علت اینکه او بسیاری از تورنمنت‌های پیش از آغاز دومین گرند‌اسلم فصل را از دست داده است برخلاف گذشته که در این مقطع از فصل در آمادگی صد درصدی به سر می‌برد از آن آمادگی برخوردار نیست و ممکن است در کسب پانزدهمین قهرمانی خودش در رقابت‌های آزاد فرانسه ناکام بماند.

جستجو
آرشیو تاریخی