3 بار محاکمه به خاطر قتل همکلاسی

کامران علمدهی / پسر جوانی که مدعی است یکی از همکلاسی‌های سابقش را به قتل رسانده در حالی برای سومین بار در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد که همچنان بر مهدورالدم بودن مقتول تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از نهم خرداد سال 1397 با مراجعه مرد میانسالی به اداره آگاهی مبنی بر ناپدید شدن پسرش به نام سعید آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد سعید آخرین بار به ملاقات دوستش رضا رفته بود.
بنابراین رضا بازداشت شد و به قتل سعید اعتراف کرد. با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
نخستین جلسه دادگاه
در ابتدای این جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.
پس از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من و سعید از دوران دبیرستان با هم همکلاسی و دوست بودیم، تا اینکه یکبار من در خانه‌شان به حمام رفتم و او از من مخفیانه عکس گرفت. سپس با تهدید انتشار عکس‌ها قصد سوءاستفاده از من را داشت. بعدها فهمیدم او با چند نفر از دوستان دیگرمان نیز همین رفتار را داشته است. به همین خاطر درگیر شدیم و او را کشتم و جسدش را با بنزین سوزاندم.در پایان جلسه قضات متهم را به پزشکی قانونی معرفی کردند تا کارشناسان پزشکی قانونی صحت اظهارات متهم را مشخص کنند.
دومین جلسه دادگاه
در این جلسه یکی دیگر از دوستان مشترک مقتول و قاتل در دادگاه حاضر شد و اظهارات متهم را تأیید کرد.سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: من در زندان متوجه شدم سعید مهدورالدم و مستحق مرگ بوده و حالا هم از کشتنش پشیمان نیستم.در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و همچنین اظهارات مطلع، طبق بند الف ماده 303 قانون مجازات اسلامی وی را از قصاص و پرداخت دیه معاف و به 3 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند. متهم همچنین به خاطر جنایت بر میت به پرداخت یک دهم دیه کامل و 31 ضربه شلاق نیز محکوم شد.اما این حکم در دیوان عالی کشور تأیید نشد.
سومین جلسه دادگاه
در حالی که متهم برای سومین بار پای میز محاکمه می‌رفت در این جلسه مادر مقتول اعلام رضایت کرد. اما پدرش برای متهم درخواست قصاص کرد.پس از آن متهم به جایگاه رفت و با تکرار اظهارات قبلی‌اش گفت: او زندگی‌ام را نابود کرده بود و مدام من و خانواده‌ام را تهدید می‌کرد. حالا هم وقتی فهمیدم مستحق مرگ بوده اصلاً پشیمان نیستم.در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی