قصه‌گویی بزودی ثبت ملی می‌شود

در نشست مشترک سازمان میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «آخرین وضعیت ثبت قصه‌گویی در هفته میراث فرهنگی»، اعلام شد «قصه‌گویی» در هفته میراث فرهنگی، ثبت ملی می‌شود.
به گزارش ایرنا، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این نشست گفت: درواقع حفظ آثار گذشتگان ما یک پنداندوزی برای نسل جدید دارد. از قِبَل مطالعه آثار گذشتگان و توجه به سرنوشت آن‌هاست که فرهنگ بومی، منطقه‌ای و سبک زندگی ایرانی اسلامی به نسل جدید منتقل می‌شود و با این کار می‌توانیم به ارتقا فرهنگ مادی و معنوی خود کمک کنیم.
یحیی نقی‌زاده‌محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز در این نشست با اشاره به تلاش برای ثبت قصه‌گویی در فهرست آثار ملی، گفت: باتوجه به اینکه در آستانه رویداد مهم روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و هفته میراث فرهنگی قرار داریم، در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته و نتایج خوبی حاصل شده است. امیدوارم این جلسه پایه‌ای باشد برای فعالیت‌ها و تعاملات آتی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون، هم ضمن اشاره به برگزاری جشنواره عروسک‌ها در سال‌جاری و برنامه‌ریزی کانون برای برپایی جشنواره لالایی اظهار کرد: ما برای هویت‌آفرینی اعضای مراکز کانون در حال طراحی کارت عضویت هستیم تا بتوانیم خدماتی را در نرم‌افزار جدید کانون ارائه دهیم‌. در این راستا نیز می‌توانیم از ظرفیت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهره ببریم. همچنین می‌توان از ظرفیت‌های این نهاد برای برپایی جشنواره قصه‌گویی در اماکن فرهنگی و تاریخی استفاده کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی