دلاوری و چالش «بی‌واسطه» در تلویزیون ایران

بهناز شریفی
روزنامه‌نگار


«بی‌واسطه» عنوان برنامه جدید تلویزیون است که با اجرای محمد دلاوری نویسنده و خبرنگار باسابقه صداوسیما -که به‌تازگی به تلویزیون بازگشته است – از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
در این برنامه چالشی که به گفته مجری پیشین «مدیرمسئول» قرار است در آن به روایت‌های گوناگون در حوزه‌های آتش‌نشانی، هواپیمایی، محیط زیست و... پرداخته شود، بینندگان با رویدادهایی آشنا می‌شوند که با زندگی آنها ارتباط جدی و بی‌واسطه دارند.
«بی‌واسطه» که به نظر می‌رسد در ادامه برنامه‌های جنجالی و خبرساز با اجرای محمد دلاوری تولید شده است، در هر قسمت به سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند خواهد رفت.
به گفته صدری‌نیا کارگردان و تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی، «بی‌واسطه» روی نقاط خلأ دست گذاشته است و با رویکرد غیرکلیشه‌ای پرونده‌های مختلف را خارج از فضای گفت‌و‌گومحور بررسی می‌کند.
سیدمحمدعلی صدری‌نیا که پیرامون نگاه نو و تازه برنامه «بی‌واسطه» با ما به گفت‌و‌گو پرداخت، می‌گوید: تصورمان این بود که بدون واسطه با موضوعات مواجه شویم و به سراغ بخش‌های نادیده برویم که دغدغه عموم بوده و مردم در مورد آن سؤال دارند.
وی با بیان اینکه تلاش شده است تا موضوعات و پرسش‌ها بدون سانسور مطرح شوند، می‌گوید: ترجیح می‌دهیم در قسمت‌های مختلف برنامه یک گفت‌و‌گوی دوطرفه و داغ را پیش ببریم و مسائل گوناگون را صریح و بی‌پرده با بیننده در میان بگذاریم.
تهیه‌کننده برنامه «بی واسطه» با اشاره به تجریه همکاری با محمد دلاوری در برنامه «مدیرمسئول»، وی را یک مجری تمام‌عیار توصیف می‌کند که می‌تواند دست مخاطب را بگیرد و با خود همراه کند و به دل ماجراها ببرد و گاهی کنشگر نیز باشد.
صدری‌نیا ادامه می‌دهد: محمد دلاوری از آن دست مجریانی است که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد در اجرا بوده و می‌تواند در موقعیت‌های مختلف با زبان انتقادی، صمیمی و حتی طنز مسائل را بازگو کند.
وی با قدردانی از تلاش تیم تولید برنامه «بی‌واسطه»، از همراهی خوب عوامل پخش شبکه یک سیما که با نگاه باز این مجموعه تلویزیونی را همراهی می‌کنند، تشکر می‌کند.
به نظر می‌رسد «بی واسطه» قصد دارد در میانه فصل بهار بینندگان را با موضوعات مختلفی که مورد دغدغه مردم است همراه کند و به بخش‌هایی از کشور سر بزند که کمتر دیده شده و درباره موضوعاتی چالش کند که در ذهن عموم درباره آنها سؤالاتی مطرح است.
در اولین قسمت این برنامه که در آستانه روز جهانی آتش‌نشانی پخش شده است، «بی واسطه» به سراغ آتش‌نشانان رفته است تا ضمن گوشزد نمودن اهمیت توجه به ایمنی و امنیت برای هموطنان و خانواده‌ها، بینندگان را با ریز و درشت حوادث پیش‌ روی آتش‌نشانان آشنا کند.
بازدید از مرکز آموزش بین‌المللی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران و تجربه خاموش کردن آتش با حضور آتش‌نشانان بانو توسط محمد دلاوری از بخش‌های جذاب این قسمت از برنامه بود.
نمایش فضاهایی به متراژ 11 هزار هکتار که در این مجموعه برای تمرین آتش‌نشانان شبیه‌سازی شده‌اند و نمونه کوچکی از مرکز آموزشی در انگلستان بوده و نظیر آن در آسیا وجود ندارد، به جذابیت اولین قسمت از برنامه «بی‌واسطه» افزوده بود.
محمد دلاوری در ابتدای برنامه کنایه‌ای هم به افرادی می‌زند که با وجود ادعای داشتن فرهنگ آریایی چند هزارساله، هنوز با دیدن چراغ گردان و صدای آژیر خودروی آتش‌نشانی پشت آن قرار می‌گیرند تا زودتر به مقصد برسند، از آنها گلایه می‌کند.
پخش برنامه «بی‌واسطه» با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا از یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز شده و روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه یک می‌رود و بازپخش آن در روز‌های پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ از شبکه افق پخش می‌شود.
برنامه «بی واسطه» که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است، در قسمت بعدی به سراغ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران و عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران می‌رود تا بی‌واسطه با او به گفت‌و‌گو بنشیند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی