سیاسی

به دعوت بشار اسد
امروز رئیس‌جمهور به سوریه سفر می‌کند
رئیس‌جمهور کشورمان امروز به دعوت رسمی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر می‌کند.
به گزارش فارس، دکتر آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور رایزنی خواهند داشت. این نخستین سفر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به سوریه پس از ۱۳ سال است.
 
قالیباف: معلم، معمار توسعه انسانی
و بنیانگذار پایه‌های اخلاقی یک جامعه است
رئیس مجلس شورای اسلامی، معلم را معمار توسعه انسانی و بنیانگذار پایه‌های اخلاقی یک جامعه دانست و گفت: احترام و ارج نهادن به مقام معلم، سرمایه‌گذاری برای پیشرفت یک جامعه است.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: مجلس یازدهم افتخار دارد که یکی از مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان، یعنی قانون رتبه‌بندی معلمان را با پیگیری شبانه‌روزی، تصویب کرد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم رفع کاستی‌های اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار دارد.
 
موافقت مجلس با بررسی
دوفوریتی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریتی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند.
به گزارش مهر، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی روز گذشته با تقاضای بررسی دوفوریتی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند.
«میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: در سال ۱۳۹۷ لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد اما به سرانجام نرسید بنابراین ما در دولت اعلام آمادگی کردیم که این لایحه مجدد به جریان بیفتد.
لطیفی یادآور شد: خواستار تجمیع بازرگانی داخلی و خارجی، حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، نظارت بر بازار و موضوع مربوط به صادرات خارجی و توسعه تجارت در وزارت بازرگانی هستیم تا اختیاراتی که قبلاً وزارت کشاورزی و صمت داشت در یک مجموعه متمرکز شود، چرا که این تمرکز به دولت در تنظیم بازار و قیمت‌گذاری و توزیع عادلانه خدمات کمک می‌کند.
 
برگزاری پنجمین نمایشگاه
توانمندی‌های صادراتی ایران
سخنگوی دولت از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی حضور بیش از هزار تاجر و بازرگان خارجی در اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی بهادری‌جهرمی روز گذشته در نشست خبری هفتگی گفت: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با حضور ۸۰۰ صادرکننده برتر ایرانی برگزار خواهد شد. به گفته بهادری‌جهرمی، بیش از ۱۵ هیأت عالی‌رتبه سیاسی و ۴۰ شرکت بزرگ خارجی در این رویداد حضور خواهند داشت. وی توضیح داد: قرار است در ۴ روز اکثر شرکت‌ها و نشان‌های تجاری بزرگ صادراتی ایران، توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.
جستجو
آرشیو تاریخی