ارکستر ایرانی دو پروژه بین‌المللی برگزار می‌کند

سرپرست ارکستر «ایستگاه» از آغاز دو پروژه بین‌المللی در ایران و چند کشور اروپایی خبر داد.
به گزارش ایرنا، مهدی نوروزی اظهار داشت: ارکستر ایستگاه در سال‌های فعالیت‌اش اجراهایی با ریچارد کلایدرمن و استاد ناصر چشم‌آذر را روی صحنه برده و حالا در فصل جدید فعالیت‌های کاری خود قرار است با دو پروژه بین‌المللی، بار دیگر روی صحنه برود. نخستین پروژه، فستیوال موسیقی فولکلور در ایران است که با همکاری سفیران فرهنگی چند کشور جهان در ایران و چند کشور خارجی قرار است برگزار شود. این پروژه به موسیقی نواحی ایران و موسیقی نواحی بین‌الملل می‌پردازد و پژوهشی است که دو سال برای آن زمان صرف شده است.
این موزیسین افزود: یک کنسرت نمایش اختصاصی را هم با موضوعیت شاهنامه برای اروپا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بخش‌های مختلفی از آن تولید و آماده شده است و به لحاظ کیفی روی جزئیات زیادی تحقیق و برنامه‌ریزی شده است. این برنامه برای اجرا در چند کشور امریکای جنوبی نیز پیش‌بینی شده و قرار است به‌صورت چرخشی در ایران و این کشورها روی صحنه برود.
نوروزی درباره مخاطبان هدف این اجراها تأکیدکرد: ایستگاه در تلاش برای ترویج مفهوم صلح در جهان از طریق موسیقی و هنر است. عضویت در دفتر صلح جهانی به‌عنوان یکی از اعضای اصلی اتفاقی است که در همین هفته‌های گذشته برای ما رخ داد و همین بزرگ‌ترین انگیزه ما برای ادامه شده است. سفارت‌ها در ایران بیشتر در پی هنر بومی و تاریخی آن سرزمین هستند و اجرای برنامه‌هایی درباره تاریخ هر کشوری را اولویت خود می‌دانند. همین نگاه باعث شده که ما نیز در پی ایده‌ها و پروژه‌های ملی باشیم تا بتوانیم نمایندگان فرهنگی مناسبی برای اجرا در سایر کشورها شویم.
او درباره اجرای زنده گروه‌های موسیقی محلی ایران و 8 کشور اروپایی، آفریقایی و امریکای جنوبی که از سه ماه قبل در پی برگزاری آن است تصریح‌کرد: این تور کنسرت‌ها به‌صورت رفت و برگشت از ایران به این کشورها برنامه‌ریزی شده است و در تلاشیم کشورهایی مثل چین، کانادا، برزیل و مکزیک در این پروژه باشند. بخش فرهنگی وزارت امور خارجه در ایران هم همواره با نگاه مثبتی به پروژه‌های ما پرداخته و از آنها بابت این همکاری واقعاً سپاسگزاریم.
جستجو
آرشیو تاریخی