هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری در ۱۹ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی درباره فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری در ۱۹ استان از احتمال وقوع طغیان رودخانه‌ها، سقوط سنگ و آبگرفتگی معابر خبر داد.
به گزارش تسنیم، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و خراسان‌شمالی، افزایش ابر، رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر نیز ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. امروز همچنین در خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده انتظار می‌رود.فردا سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی بارش‌ها ادامه دارد. روز چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.
حضور ۹۰ تیم امدادی در عملیات سوانح جوی کشور
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از حضور ۹۰ تیم امدادی در عملیات جوی در ۲۰ استان کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا، بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات سوانح جوی از چهارم تا دهم اردیبهشت به تشریح خدمات ارائه شده پرداخت و گفت: در این مدت، ۲۰ استان کشور متأثر از شرایط جوی بودند و به ۱۳ استان، ۱۷ شهرستان و ۴۲ منطقه شامل ٣ شهر، ٣١ روستا، یک منطقه عشایری و هفت محور، امدادرسانی شد.
وی با بیان اینکه ۹۰ تیم امدادی شامل ۲۹۶ نفر در این عملیات شرکت کردند، افزود: امدادگران آب تجمیع شده در ۱۵۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند و در این مدت، ۳۳ دستگاه چادر، ۲۳۵ تخته پتو، ۹۷ تخته موکت، ۱۸۵ کیلوگرم نایلون، ۹۸ بسته غذایی و ۳۷۴ قوطی انواع کنسرو در بین اشخاص توزیع شد.
جستجو
آرشیو تاریخی