دو خط خبر

رونمایی از سردیس 8 شهید ارتش در تهران
ایرنا/ سردیس 8 شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و مسئولان شهرداری تهران مقابل ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی رونمایی شد.
 رضا صیادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران روز شنبه در این مراسم گفت: در آستانه دهم اردیبهشت سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که در سال ۱۳۶۱ انجام و در پی آن خرمشهر آزاد شد هشت سردیس از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
 
سهم 40 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال
تسنیم/ مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ به صورت ۴۰ درصد قطعی و از نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم است.
عباس سلطانیان گفت: در کنکور 1403 سهم سوابق تحصیلی به 50 درصد می‌رسد و این سهم برای کنکور 1404 و بعد از آن به 60 درصد رسیده و ثابت باقی می‌ماند البته هر سه سال امکان بازنگری وجود دارد.

سنجش 56 درصدی نوآموزان
ایرنا/ حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان موردسنجش قرار گرفته‌اند و خانواده‌ها می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام سنجش نوآموزان کنند.
 
دریافت شهریه به دلار تخلف است
تسنیم/ رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دریافت شهریه به دلار از سوی برخی مدارس گفت: هم‌‌اکنون در هیچ یک از مدارس غیردولتی عادی دریافت شهریه به‌صورت دلاری نداریم و هیچ مدرسه غیردولتی اجازه چنین کاری را چه در سال‌های گذشته و چه اکنون ندارد.
احمد محمودزاده گفت: در دولت سیزدهم به همه مدارس غیردولتی و بین‌الملل اعلام شد، دریافت شهریه باید به‌صورت ریالی باشد و اگر برای ارائه بخشی از خدمات ناگزیر به همکاری با سایر کشورها هستند باز هم شهریه به‌صورت ریالی دریافت شود و خود مؤسس باید تبدیل آن را انجام دهد.
نامه قبلی وزارت آموزش و پرورش برای دریافت شهریه دلاری منتفی است و اکنون دریافت شهریه به‌صورت دلار تخلف است و این را به مدارس اعلام کرده‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی