رئیس‌جمهور در همایش ملی روز شوراها:

بهترین مسیر برای فعال کردن مردم، نهاد شوراهاست

دولت خود را موظف به حمایت تمام‌قد از شوراها می‌داند

رئیس‌جمهور، شوراها را نماد روشن مردم‌سالاری دینی و تحقق اراده مردم دانست و بر حمایت تمام‌قد دولت از این نهاد مدنی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در همایش ملی روز شوراها با بیان اینکه کارهای زیادی باید انجام شود، بنابراین نیازمند کار جمعی و مشارکت عمومی هستیم، گفت: بهترین مسیر برای فعال کردن هرچه بیشتر مردم، نهاد شوراها است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه شوراها به‌عنوان مجمعی از فرهیختگان، برجستگان و نمایندگان مردم ظرفیت عظیمی دارند که می‌توانند کارهای بسیاری انجام دهند، اظهار داشت: شوراها با مردم و لایه‌های اجتماعی در ارتباط هستند و خواست و نیاز مردم را به خوبی می‌شناسند و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را می‌دانند. آیت‌الله رئیسی افزود: مجلس برخاسته از رأی مردم بوده است و جایگاه خود را دارد، اما شوراها نیز می‌‌توانند زمینه و بستر بسیاری از قوانین و تصمیمات را فراهم کنند. دکتر رئیسی از شوراها خواست تلاش کنند تا شهرداری‌ها به سازمانی چابک و فعال تبدیل شوند و اگر کسی برای اشتغال به شوراها مراجعه می‌کند و اعضای شوراها نسبت به او احساس مسئولیت می‌کنند، به همین اندازه برای همه مردم و کشور هم احساس مسئولیت کنند.
رئیس‌جمهور از ضرورت ثروت‌آفرینی در کشور هم سخن گفت و اظهار داشت: شوراها با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تولید، ایجاد بازارچه‌های مرزی و توجه به اقتصاد دریا و گردشگری، توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبزیان و رونق معادن و کشاورزی، می‌توانند ثروت‌های هنگفت موجود در کشور را از قوه به فعل برسانند. دکتر رئیسی با بیان اینکه دولت خود را ملزم به حمایت از شوراها می‌داند، تأکید کرد: هر جا نیاز به اصلاحات ساختاری از طریق قانونگذاری باشد، دولت موضوع را از مجاری قانونی دنبال کرده و تلاش می‌کند وضعیت شوراها در سال آینده با امسال متفاوت شود .
 
وزیر کشور: شوراها برای تحقق راهبرد چهارگانه رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات تلاش کنند
وزیر کشور گفت: در شرایطی که به سمت انتخابات مجلس شورای اسلامی حرکت می‌کنیم، انتظار می‌رود شوراها برای عینیت بخشیدن به راهبرد چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات پرشور و باشکوه تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز گذشته در همایش روز ملی شوراها در تالار وزارت کشور، اظهار کرد: شوراها جلوه حقیقی و واقعی مردم‌سالاری هستند و نقش مهمی در مشارکت مردم در امور کشور دارند.
شوراها به شکل واقعی و رسمی برای مدیریت‌های محلی می‌کوشند تا مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌ها را به‌ کار گیرند بنابراین نقش شوراها در مشارکت همگانی مردم در تعیین سرنوشت‌شان دارای اهمیت بالایی است.
وی جمعیت نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر را ۱۳۰ هزار نفر و در شوراهای روستایی را ۷۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: کیفیت زندگی در شهرها و روستاها به برنامه‌ریزی این شوراها بستگی دارد و بار سنگینی را بر دوش آنها قرار داده است بنابراین انتظار می‌رود در کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها و اقدامات برای جلب اعتماد مردم گام بردارند.
جستجو
آرشیو تاریخی