دو خط خبر

رفع موانع ازدواج جوانان
هدف مهم دولت
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت مصمم به رفع موانع ازدواج جوانان با اهدای تسهیلات، خوابگاه‌های دانشجویی و تأمین مسکن است.
به گزارش مهر، انسیه خزعلی صبح جمعه در جشن ازدواج و اهدای جهیزیه به ۱۱۳ زوج جوان در اهواز، بیان کرد: تأمین مسکن از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جوانان است که باید برطرف شود. وی با قدردانی از نیکوکارانی که در تسهیل امر ازدواج کمک می‌کنند، افزود: اینکه در زندگی دیگران شادی‌آفرین هستند و موجب تسهیل در امر ازدواج می‌شوند، بسیار ارزشمند است.

تسهیلات 30 میلیون تومانی
برای بازنشستگان کشوری
صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های تحولی برای رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق دارد که از مهم‌ترین این اقدامات رویکرد مولدسازی املاک و تبدیل آنها به درآمد برای تأمین معیشت بازنشستگان و افزایش ۲ برابری سقف تسهیلات ضروری افراد تحت پوشش است.
نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به ایرنا گفت: رویکرد ما مولدسازی املاک و تبدیل آنها به ثروت و در نهایت کسب درآمد متعلق به همه بازنشستگان کشوری است. وی افزود: سال گذشته سقف تسهیلات پرداختی این صندوق ۱۵ میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و اقساط ۳۶ ماهه بود که امسال طبق برنامه‌ریزی و ثبت‌نام انجام شده از ۶ تا ۲۸ اسفند سال گذشته، اقدامات برای پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان انجام شده است.
 
پذیرش خودروهای «فاقد پلاک»
در مراکز معاینه فنی پایتخت
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: برای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان هم‌اکنون امکان پذیرش خودروهای «فاقد پلاک» در سامانه سیمفا در کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران فراهم شده است.
شادی مالکی به ایسنا گفت: پیش از این پذیرش خودروهای مزایده‌ای در سامانه سیمفا به علت نداشتن پلاک تنها در مرکز معاینه فنی الغدیر طبق یک رویه مشخص انجام می‌شد، اما با تدبیر و مساعدت وزارت کشور این امکان در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران نیز فراهم شده است. وی افزود: لازم به ذکر است گواهی معاینه فنی صادره برای خودروهای فاقد پلاک دارای اعتبار ۱۵ روزه بوده و فقط برای اخذ پلاک صادر می‌شود و این خودروها  باید پس از نصب پلاک،  دوباره برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی