سیاسی

 رهبر معظم انقلاب، شهادت حجت‌الاسلام سلیمانی را تسلیت گفتند
شهید حجت‌الاسلام سلیمانی؛
شخصیتی همواره در خدمت نظام
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام‌ عباسعلی سلیمانی را در حادثه سوء قصد به وی تسلیت گفتند.
در متن پیام ایشان آمده است: «حادثه‌ سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمةالله علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانواده‌‌ گرامی و دوستان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. ایشان عضو مجلس خبرگان و سال‌ها امام جمعه‌ زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند. از خداوند متعال علوّ درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسألت می‌کنم.»

دادستان کل کشور:
ادعای نماینده مجلس در مورد وزیر صنعت پیگیری می‌شود
دادستان کل کشور گفت: ادعای یکی از نمایندگان مجلس درمورد وزیر صمت از نظر قضایی تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری درباره جزئیات نامه رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد درخواست پیگیری ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: درباره ادعای یک نماینده مجلس، بلافاصله دستورات لازم به معاونت مربوطه دادستانی برای پیگیری موضوع داده شد تا از فردی که چنین ادعایی کرده خواسته شود مدارکی بر اساس آنچه ادعا کرده است را ارائه دهد. وی افزود: اگر مدارکی وجود نداشته باشد به دلیل اینکه موضوع مهم و با حیثیت دولت و مجلس در ارتباط است، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت
سخنگوی هیأت نظارت بر نمایندگان: به اتهام ادعای رشوه به مجلسی‌ها رسیدگی می‌کنیم
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در سریع‌ترین زمان ممکن، جلسه رسیدگی به اتهام اهدای ۷۵ خودرو شاسی بلند از سوی دولت به نمایندگان را برگزار می‌کند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی افزود: سعی می‌کنیم که این جلسه قبل از جلسه استیضاح وزیر صمت برگزار شود و پیگیری‌ها را برای هماهنگی با اعضای هیأت به منظور برگزاری این جلسه انجام می‌دهیم.

امیر سیاری:
اجازه نمی‌دهیم به کشتی‌هایمان تعرض شود
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری به کشتی‌های تجاری ما تعرضی داشته باشد. اگر ما نمی‌توانستیم در دریاهای آزاد حضور داشته باشیم باید به انگلیسی‌ها دلار می‌دادیم تا امنیت کشورمان برقرار شود که این مسأله برای ما ننگ است.
به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب‎الله سیاری افزود: ما برای اینکه بتوانیم از منابع و منافع  خود استفاده کنیم، باید بر دریا مسلط باشیم و برای تحقق این مسأله باید بتوانیم امنیتش را تأمین کنیم. ما توانستیم پنج هزار کشتی تجاری و نفتکش را در خلیج عدن که دزدی در آن صورت می‌گرفت، اسکورت کنیم و با حفظ امنیت آنان عملاً اقتصاد کشور را از آسیب در امان قرار دادیم.

جستجو
آرشیو تاریخی