قاتل راننده پراید در دادگاه:

یک لحظه عصبانیت زندگی ام را نابود کرد

کامران علمدهی / مرد موتورسوار که در یک نزاع خیابانی راننده یک خودرو را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 1400 به دنبال درگیری خونین در یکی از خیابان‌های ورامین آغاز شد. پس از اعلام این گزارش مأموران به محل اعزام شدند و مشخص شد مرد موتورسواری پس از درگیری با راننده 60 ساله خودروی پراید او را با چاقو زخمی کرده و متواری شده است.
در ادامه راننده پراید به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به خاطرشدت جراحات وارده تسلیم مرگ شد و مأموران شناسایی عامل قتل را در دستور کارشان قرار دادند.
بازداشت متهم
مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته در خیابان موفق شدند متهم 38 ساله به نام کریم را شناسایی و بازداشت کنند. وی پس از دستگیری به درگیری منجر به قتل اعتراف کرد و گفت: پیش از درگیری مشروب خورده بودم و حال خوبی نداشتم. به همین خاطر سوار موتورم شدم تا به سرم هوا بخورد که راننده پراید با سرعت از یک کوچه فرعی وارد خیابان اصلی شد و نزدیک بود با من تصادف کند. همین موضوع سبب شد با صدای بلند به هم اعتراض کنیم او به یکباره به من فحاشی کرد و چند بار به او تذکر دادم که تو جای پدرم هستی و نمی‌خواهم دعوا کنم اما او دست بردار نبود و فحش‌های ناموسی داد و من با چاقویی که در غلاف بود ضربه‌ای زدم که چاقو غلاف را پاره کرد و موجب شد به گردن او آسیب بزند. وقتی دیدم روی زمین افتاده از محل فرار کردم.
پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در دادگاه چه گذشت؟
در ابتدای جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص کردند.
سپس متهم به جایگاه رفت و ضمن ابراز ندامت، گفت: من قصدی برای کشتن مقتول نداشتم. از اولیای دم می‌خواهم به جوانی‌ام رحم کنند. شاید اگر در حالت طبیعی بودم خودم را کنترل می‌کردم و زندگی‌ام نابود نمی‌شد.
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی