فروش تابلوی نقاشی مسروقه سرنخ دستگیری سارقان

مرضیه همایونی/ دختر نقاش وقتی پس از سرقت یکی از تابلوهای نقاشی‌اش در فضای مجازی با آگهی فروش تابلو مواجه شد، با سارقان قرار گذاشت و به جای خودش، مأموران پلیس را به محل قرار فرستاد.
به گزارش خبرنگار حوادث ایران، گزارش سرقت‌های سریالی از خانه‌های تهران، مدتی قبل به پلیس اعلام شد. باتوجه به شیوه و شگرد سرقت‌ها، این فرضیه برای تیم تحقیق مطرح شد که اعضای یک باند، سرقت‌ها را مرتکب شده‌اند.
طبق اظهارات مالباختگان، سارقان تمامی وسایل باارزش خانه و حتی مواد غذایی داخل یخچال را هم به سرقت برده بودند. سارقان با تخریب در ورودی، وارد خانه‌ها شده و نقشه سرقت‌هایشان را اجرا می‌کردند.
در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت، دختر جوانی با پلیس تماس گرفت و سرنخ اصلی را به دست آنها داد: چند روز قبل وقتی از مسافرت برگشتم، متوجه سرقت از خانه‌ام شدم. من نقاش هستم و تعدادی از تابلوهای نقاشی‌ام را نیز به دیوار خانه‌ام آویخته بودم. سارقان علاوه بر دلار، سکه و پول، تابلوهای نقاشی‌ام را نیز به سرقت برده بودند.
او ادامه داد: خیلی اتفاقی روز گذشته در فضای مجازی چشمم به آگهی فروش یک تابلوی نقاشی افتاد که شبیه اثر خودم بود. وقتی دقت کردم و امضای خودم را پای تابلو نقاشی دیدم، مطمئن شدم که تابلوی خودم است. بلافاصله تماس گرفتم و خودم را به عنوان مشتری جا زدم و پس از اینکه سر قیمت به توافق رسیدیم، با فروشنده قرار گذاشتم.
به دنبال اظهارات زن جوان، مأموران پلیس به همراه زن نقاش راهی محل قرار شده و زمانی که متهم برای فروش تابلو در محل حاضر شد، او را دستگیر کردند. گرچه فروشنده تابلو مدعی بود در سرقت نقشی نداشته اما زمانی که با تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها، ظاهر و وضعیت فیزیکی‌اش مطابقت داده شد، مشخص شد که او یکی از سارقان است.
بدین ترتیب متهم به ناچار به سرقت‌های سریالی با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد و در ادامه دو نفر از همدستانش نیز بازداشت شدند. به دستور بازپرس علیرضا بهشتی، متهمان در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
 گفت‌وگو با سردسته باند
شگردتان برای سرقت چه بود؟
ما در مناطق شمال شهر پرسه می‌زدیم و کابل‌های تلفن خانه‌ها را دستکاری می‌کردیم. بعد به عنوان تعمیرکار مخابرات زنگ در خانه‌ای را می‌زدیم که تلفنش را دستکاری کرده بودیم. اگر کسی جواب نمی‌داد، معلوم می‌شد که صاحب خانه نیست و ما می‌توانیم سرقت را انجام دهیم. قفل در ورودی را تخریب می‌کردیم و وارد خانه‌ها شده و سرقت را انجام می‌دادیم.
شما حتی مواد غذایی یخچال‌ها را هم سرقت می‌کردید؟
این روزها قیمت مواد غذایی کمتر از پول و طلا نیست.
فکر می‌کردید به این راحتی دستگیر شوید؟
تقصیر یکی از همدستانم بود. تابلو را که دید، به دروغ گفت می‌خواهد به دوست دخترش کادو بدهد. ما هم قبول کردیم و تابلو را همین طوری به او دادیم. اما او تابلو را بدون آنکه به من بگوید، در فضای مجازی برای فروش آگهی کرده بود و ما را گرفتار کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی