رئیس جمهور در اجتماع عظیم مردم اهواز:

برای حل مشکلات خوزستان اگر لازم باشد ۷۰ بار به این استان سفر می‌کنم



رئیس جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: خوزستان دین خود به ایران اسلامی را ادا کرده و امروز باید همه کشور بویژه ما مسئولان به این استان و مردم وفادار و مقاوم آن ادای دین کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز پنجشنبه در جریان برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز، گفت: خداوند ظرفیت‌های بسیاری در خوزستان قرار داده که از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها نیروهای جوان، کارآمد و اثرگذار استان است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره اگر لازم باشد برای حل مشکلات مردم ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم، گفت: دولت بشدت در حال تلاش است تا عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان را جبران کند. به عنوان مثال کارهای انجام شده در زمینه فاضلاب با کارهای انجام شده در 30 سال گذشته برابری می‌کند بطوری که امروز ۱۵۰ جبهه کاری در زمینه اجرای طرح فاضلاب فعال شده‌ است.
دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت مردمی است و در این زمینه مسئولیت صرفاً بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و همه بخش‌های کشور احساس مسئولیت می‌کنند، افزود: همه مدیران دولت باید در این زمینه به صورت مضاعف تلاش کنند. مدیران و مسئولان استان باید همواره در به کارگیری نیروها اولویت را به نیروهای بومی دهند.
رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: در حدود یک‌سال گذشته به اندازه کل دوره دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی شده و در زمینه رفع کاستی‌های زیرساختی در کشور کارهای جهادی در حال انجام است.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه رفع ناترازی‌ها در زمینه آب و برق و ایجاد اشتغال جزو اولویت‌های در دستور کار دولت مردمی است، تصریح کرد: همه طرح‌های مربوط به این بخش‌ها با جدیت در حال اجراست و شخصاً آنها را پیگیری می‌کنم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مدیران استان باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، خاطرنشان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به مدیران انقلابی تحول‌خواه واگذار کند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه به موضوع تأمین مسکن برای زوج‌های جوان، مستأجرین و دیگر واجدین شرایط اشاره کرد و افزود: خوزستان امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای رفع مشکل مسکن دارد و باید در تأمین زمین، ارائه تسهیلات و تسهیل صدور مجوزهای ساخت و ساز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
رئیس جمهور اولویت دیگر دولت را تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و اظهار داشت: بنا داریم در بودجه و اعتبارات این طرح‌ها را در اولویت قرار دهیم و هرچه زودتر دغدغه مردم را نسبت به این طرح‌ها از بین ببریم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی