در قالب اجرای پویش «بی‌زباله از لتیان تا ماملو»

پاکسازی سطح دریاچه سد لتیان آغاز شد

در قالب پویش «بی‌زباله از لتیان تا ماملو»، کار پاکسازی در مسیر رودخانه جاجرود آغاز شد و پاکسازی سطح دریاچه سد لتیان تا روزهای آینده ادامه دارد.
به گزارش تسنیم، بنا بر اعلام شرکت آب منطقه‌ای تهران، آلودگی ناشی از رها کردن انواع زباله‌ در مسیر رودخانه جاجرود باعث شد اجرای پویش مردمی «بی‌زباله از لتیان تا ماملو» به منظور پاکسازی، جمع‌آوری و انتقال زباله‌های موجود در دستور کار قرار گیرد. این پویش با حضور استاندار و جمعی از مسئولان شرکت آب منطقه ای تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری و فرمانداری، جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد و همچنین گروهی از مردم، به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» برگزار شد.
علیرضا فخاری، استاندار تهران در این مراسم گفت: سال‌های گذشته پشت سد لتیان و ماملو از زباله پلاستیکی پر بود ولی طی سالهای اخیر این پاکسازی‌ها باعث کاهش این حجم زباله شده است. باید فرهنگسازی کرد تا حاشیه و بستر رودخانه جاجرود از زباله پاک شود.
برنامه پاکسازی در روز پنجشنبه (7 اردیبهشت) از ساعت 9 تا حوالی ظهر در مسیر رودخانه جاجرود در چهار محور شامل لواسان از پل لشکرک تا تپه سرک، پردیس خسروآباد و سعید آباد، جاده پارچین بعد از روستای سنجریان و محدوده پارک ملی خجیر و ورودی سد ماملو انجام شد.
جستجو
آرشیو تاریخی