دو خط خبر

اعزام سالانه۵۰ هزار زائر ایرانی به سوریه
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور هیأت اقتصادی ایران در سوریه، از اعزام سالانه ۵۰هزار نفر به سفر زیارتی سوریه خبر داد.به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش گفت: کمیسیون مشترک ایران و سوریه، بزرگ‌ترین هیأت اقتصادی بوده که تاکنون ازسوی کشور ایران به سوریه آمده است‌. در مذاکره با طرف سوری، به دنبال رفع کاستی‌ها و موانع فعالیت بخش خصوصی و تولیدی در کشور سوریه هستیم. کاهش تعرفه ورودی کالاها و به صفر رساندن آنها مورد توافق طرفین قرار گرفت.

آغاز ثبت نام کتب درسی
ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از روز شنبه ۹ اردیبهشت آغاز می‌شود. محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به افزایش 30 درصدی قیمت کتب درسی گفت: ثبت نام کتب درسی میان پایه‌ها تا ۲۶ خرداد ادامه دارد و ثبت نام پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از پنجم تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد. وی افزود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود.

تکذیب خبر صادرات سرم آلوده
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توزیع و صادرات سرم آلوده در سال‌های قبل به عراق صحت ندارد.
به گزارش ایرنا، پدرام پاک آیین افزود: قبل از دولت سیزدهم و در سال ۹۹، وضعیت خطی که سرم در آن تولید می‌شد، از سوی مدیران وقت سازمان غذا و دارو نامناسب تشخیص داده شد و خط تولید با توجه به مشاهده ذرات ریز غیر بحران‌زا در محصول در همان زمان تعطیل شد.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: کل فرایند از کشف ذرات بسیار ریز غیر بحرانی تا تعطیلی خط تولید سرم به دولت قبل بر می‌گردد و در دولت سیزدهم مصداق ندارد.

تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ضوابط تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.
احمد محمود‌زاده گفت: بر‌اساس الگوی جدید که عملکردی است، سقف و کفی نیز برای شهریه تعیین کرده‌ایم که هم مردم تاب پرداخت شهریه را داشته باشند و هم مدارس کارهای کیفی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی خوبی برگزار کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی