سیاسی

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت تأکید کرد
اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها با جدیت دنبال شود
رئیس جمهور انسجام، وحدت و هماهنگی اجزای مختلف کشور را پیش‌شرط توسعه و تعالی دانست و بر اهتمام جدی دولت برای اجرای رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در این حوزه تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه هیأت دولت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر درباره اهمیت تعامل و هماهنگی قوای سه‌گانه گفت: همدلی و هماهنگی نه فقط در میان قوای سه‌گانه که باید در تمام سطوح و اجزای نظام حکمرانی کشور سرلوحه عمل قرار گیرد.
دکتر رئیسی در ادامه به موضوع اصلاحات نظام بانکی پرداخت و با تأکید بر لزوم اصلاح ناترازی بانک‌ها، گفت: اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها، تصمیم خوبی بوده و این رویه باید با جدیت دنبال شود. باید در وهله اول به بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند، اخطار داده شده و در مرحله بعدی با قاطعیت با این موضوع برخورد شود.

مخبر:
اجرای مصوبات سفرهای استانی از معیارهای بررسی عملکرد مدیران دولتی است
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت به صورت مستمر در حال ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های دولتی است، گفت: یکی از محورهای اصلی برای ارزیابی عملکرد مدیران دولتی نحوه اجرای مصوبات و تعهدات مرتبط با سفرهای استانی رئیس جمهور است.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در جلسه هماهنگی دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان  معاون اجرایی رئیس جمهور را مأمور کرد عملکرد دستگاه‌های اجرایی درباره مصوبات سفرهای استانی را به‌صورت دوره‌ای و بدون ملاحظه بررسی و در صورت اجرا نکردن برخی مصوبات، دلایل دقیق آن را جمع‌آوری کرده و به دولت گزارش دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور:
لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد
معاون پارلمانی رئیس جمهور از تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت خبر داد.
به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی روز گذشته در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت گفت: ما بر این باور بودیم که چون طرح وزارت بازرگانی وجود دارد و به صورت لایحه دوفوریتی در قالب سازمان بازرگانی ارائه شده دیگر نیازی به تصویب و ارائه لایحه دیگری نباشد اما وقتی هیأت رئیسه و شخص رئیس مجلس این موضوع را مطرح کردند، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد.وی افزود: این لایحه در اولین فرصت تقدیم مجلس می‌شود تا بار وزارت صمت و وزارت کشاورزی کاهش ‌یابد و به مسئولیت‌های اصلی خود که همان تولید است، بیشتر بپردازد.

جستجو
آرشیو تاریخی