دو خط خبر

پیشنهاد افزایش 300 درصدی
جرایم رانندگی به هیأت دولت
 رئیس پلیس راهور از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی جرایم تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: ممکن است جریمه چراغ قرمز به یک میلیون تومان هم برسد.
به گزارش مهر، سردار سید تیمور حسینی‌جانشین افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، حرکات مارپیچ و رانندگی در حالت مستی از تخلفات رانندگی حادثه‌ساز هستند که پیشنهاد افزایش این جرایم را از طریق وزارت دادگستری داده‌ایم و این موضوع در هیأت دولت مطرح می‌شود.

حمل‌و‌نقل
در کشور ایمن نیست
رئیس شورای شهر تهران گفت: حمل‌ونقل ایمنی در کشور وجود ندارد و در تعطیلات عید حدود ۱۶۰ نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش مهر، مهدی چمران در یکصد‌و‌چهل‌و‌دومین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به روز ایمنی حمل‌و‌نقل گفت: این تعداد کشته در تصادفات حاکی از نبود حمل‌ونقل ایمن است. جاده‌های خارج شهر نیز از ایمنی کافی برخوردار نیستند.
محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: ماهانه ۴۳۳ میلیارد تومان برای حمل‌و‌نقل عمومی اختصاص می‌یابد.
وی افزود: با وجود تلاش‌های شهرداری، مردم در خصوص مترو گلایه داشتند که باید شهردار تهران موارد را بررسی کند.

احتمال افزایش
حقوق سربازان
یک منبع آگاه به فارس گفت: حقوق سربازان در حال حاضر ۲۰ درصد افزایش یافته است و متأسفانه وعده مجلس شورای اسلامی که گفته بود ۱۰۰درصد قانون تأمین خواهد شد به همراه کسر ۲۵ درصد سال گذشته، تأمین نشد. دولت هنوز تأمین اعتبار کامل حقوق سربازان را در دست بررسی دارد ولی ممکن است در ماه‌های بعد اعتبار لازم تأمین شود.
این منبع آگاه با بیان اینکه شواهد حاکی از پیگیری جدی افزایش حقوق سربازان از سوی مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح است، اظهار امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان مجلس در صورت تأمین اعتبار، حداقل حقوق چهار‌میلیون‌وسیصد هزار تومان شود.

جستجو
آرشیو تاریخی