ساماندهی بازار اجاره مسکن در دستور کار است

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساماندهی بازار اجاره در دستور کار است، گفت: مقرر شده شهرداری‌ها و مدیران عمران شهرهای جدید، ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی را فعال کرده و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب و گاز برای شناسایی این واحدها به دستگاه‌ها کمک کنند.
به گزارش ایرنا، روح‌الله اکبری با اشاره به اینکه مسکن دو بال عرضه و تقاضا دارد افزود: در تلاشیم با جهش تولید مسکن، عرضه و تولید را افزایش داده و در عین‌حال با مدیریت تقاضا، هم در بازار خرید و فروش و هم بازار عرضه، ساماندهی بازار مسکن را رقم بزنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور اوج جابه‌جایی خانوارهای اجاره‌نشین است، ساماندهی بازار اجاره در دستور کار است که در نشست شورای‌عالی مسکن استان، این مهم با بهره‌مندی از ابزارهای قانونی و عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن برای افزایش عرضه، مورد تأکید قرار گرفت.
همچنین مقرر شده است با رصد فعالیت بنگاه‌های املاک غیررسمی، از فعالیت آنها جلوگیری شود زیرا بخش عمده قیمت‌سازی‌ها توسط بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام می‌شود. باید بنگاه‌های غیررسمی و متخلف در بازار مسکن شناسایی شوند تا از قیمت سازی‌های غیرواقعی جلوگیری شود.
جستجو
آرشیو تاریخی