وزیر راه و شهرسازی:

روابط اقتصادی ایران و سوریه گسترش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی که به دمشق سفر کرده است، از گفت‌و‌گوی مقامات ایران و سوریه برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی، تسهیل در تبادلات بانکی و همچنین کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش افزود: دو کشور ایران و سوریه در بالاترین سطح روابط سیاسی هستند و در حوزه اقتصادی هم درصددیم روابط اقتصادی را گسترش دهیم.
وی بیان کرد: مهم‌ترین موضوعاتی که در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم، شامل اقتصاد دریامحور است و در بخش ریلی هم اتحاد بین ایران، عراق و سوریه و احیا و توسعه خطوط ریلی در حوزه‌های ترانزیت باری و مسافری، مدنظر قرار دارد.
رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه افزود: در طول سالیان قبل به دلیل جنگ‌ها و مشکلاتی که به سوریه تحمیل شد، برخی از بخش‌های خطوط ریلی از بین رفته است که نیاز به ترمیم و بهسازی مجدد دارد.
بذرپاش، کاهش تعرفه تجارت آزاد بین دو کشور را از دیگر محورهای مورد بررسی دانست و افزود: موضوع تبادلات بانکی هم در سفر به سوریه دنبال می‌شود. اگر تبادلات بانکی برقرار نباشد تسهیل تجارت اتفاق نمی‌افتد و البته بانک مرکزی ایران تمهیدات خوبی اندیشیده است تا این تبادلات، هرچه سریع‌تر برقرار شود.
وی افزود: بازار سوریه برای کالاها و تولیدکنندگان ایران، جذاب است. بازار ایران هم می‌تواند بازار مناسبی برای سوریه باشد تا بزودی تراز دو کشور در بخش اقتصادی به میزان مناسبی برسد.
جستجو
آرشیو تاریخی