نگاهی به مسابقات مسترز مادرید

تلاش آلکاراس برای نگه‌داشتن رکورد جذاب

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


مسابقات فصل خاک تنیس جهان چند هفته است که آغاز شده است، فصلی که دو ستاره بزرگ دنیای تنیس یعنی رافائل نادال و نواک جوکوویچ در آن تا به الان افتخارات زیادی کسب نکرده‌اند.
موضوعی که باعث شده است بسیاری از کارشناسان تنیس جهان به این نتیجه برسند که دنیای راکت در حال عبور از دو ستاره بزرگ هستند.
خبر شوکه‌کننده برای هواداران تنیس مبنی بر انصراف دو غول بزرگ تنیس از مسابقات مسترز هزار امتیازی مادرید بود. رقابت‌هایی که فردا به میزبانی مادرید پایتخت اسپانیا برگزار می‌شود و شانس اول قهرمانی در آن با توجه به عدم حضور نادال و جوکوویچ در مسابقات کارلوس آلکاراس اسپانیایی است که به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات شرکت می‌کند.
 
کار سخت آلکاراس برای تکرار قهرمانی
طبق قرعه‌کشی کمیته برگزاری مسابقات دنیل مدودف روسی و کارلوس آلکاراس اسپانیایی در دو طرف جدول مسابقات حضور دارند. اتفاقی که باعث می‌شود این دو بازیکن سرشناس تا بازی نهایی مسترز مادرید به یکدیگر برخورد نکنند.
البته باید دید طبق انتظار این دو بازیکن موفق می‌شوند به بازی نهایی صعود کنند یا اینکه حریفان جوانشان مانع رسیدن این دو تنیسور مطرح به فینال این مسابقات می‌شوند و مسترز هزار امتیازی مادرید یک قهرمان جدید خواهد داشت.
 البته باید گفت رخ دادن این اتفاق با توجه به بازیکنانی که امسال برای حضور مسترز مادرید به این شهر سفر می‌کنند، بعید به نظر می‌رسد اما ورزش بخصوص تنیس غیر قابل پیش‌بینی است.
 
عملکرد فوق‌العاده در خانه ادامه پیدا می‌کند؟
کارلوس آلکاراس پس از انصراف از مسابقات مونت‌کارلو به علت مصدومیت هفته گذشته به مانند سال‌های قبل در تورنمنت 250 امتیازی بارسلونا حضور پیدا کرد.
تورنمنتی که این بازیکن در آن بدون واگذاری حتی یک ست به بازی نهایی صعود کرد و بازیکن نوظهور اسپانیایی در فینال مسابقات بارسلونا مقابل استفانو سیتسیپاس یونانی به پیروزی رسید و موفق شد از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند. او بدون استراحت برای حضور در مسابقات مادرید به پایتخت اسپانیا سفر کرد.
سفری که باید دید با قهرمانی دوباره او در مادرید همراه می‌شود و رکورد کسب صددرصد جام آلکاراس در کشورش حفظ می‌شود یا اینکه این رکورد فوق‌العاده توسط دیگر بازیکنان که در این تورنمنت حاضر هستند متوقف می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی