جنایـت به خـاطر 5 گوسفنـد

کامران علمدهی / عاملان قتل نگهبان یک سوله که قربانی سرقت 5 گوسفند شده بود در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.
به گزارش خبرنگار«ایران»، رسیدگی به این پرونده از اواخر سال ۹۹ با گزارش قتل مرد 60 ساله‌ای آغاز شد.
با اعلام این گزارش، مأموران به محل اعلام شده که سوله‌ای در ورامین بود، رفتند. صاحب سوله در توضیح ماجرا گفت: در این سوله مواد غذایی نگهداری می‌کنم و به تازگی هم 5 گوسفند خریده بودم. امروز وقتی وارد سوله شدم دیدم نگهبان به قتل رسیده و 5 گوسفندم هم سرقت شده است.در ادامه جسد نگهبان که با ضربه‌های جسم سخت به سرش به قتل رسیده بود با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و شناسایی عاملان جنایت در دستور کار مأموران قرار گرفت.تحقیقات مأموران نشان می‌داد فقط یکی از کارگران سوله به نام کریم از ماجرای خرید گوسفندان اطلاع داشته است.
به این ترتیب وی بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل نگهبان با همدستی دوستش اعتراف کرد و گفت: چند روز قبل 5 گوسفند برای صاحبکارمان خریدم و پس از آن به خاطر گران بودن گوسفندها وسوسه شدم تا آنها را سرقت کنم. از این رو با نادر تصمیم گرفتیم شبانه گوسفندها را سرقت کنیم اما وقتی در حال خارج کردن گوسفندها بودیم ناگهان نگهبان بیدار شد و از آنجایی که ما را می‌شناخت با او درگیر شدیم و با چوب چند ضربه به سرش زدیم و بعد از سرقت فرار کردیم.با اعترافات متهم، همدستش نیز بازداشت و پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 انکار متهمان در دادگاه
در ابتدای جلسه دو پسر و دختر قربانی برای متهمان درخواست قصاص کردند.
پس از آن کریم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عنوان کرد: ۲ ماه پیش از این ماجرا به‌عنوان کارگر در آن سوله مشغول به کار شدم، با مقتول هم دوست بودم. قاتل نیستم، گوسفندها را هم من ندزدیدم.بعد از آن همدستش نیز اتهام معاونت در قتل و سرقت از سوله را نپذیرفت و گفت: بی‌گناه هستم و نمی‌دانم چرا کریم از من به‌عنوان همدستش نام برده است.
پس از اظهارات متهمان، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی