سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

تأمین ۲۹ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تأمین ۲۹ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن، از انجام روند الحاق  19 هزار هکتار زمین دیگر خبر داد.
به گزارش ایرنا، ارسلان مالکی افزود: بر اساس دستور رئیس ‌جمهور مقرر شد وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور به بازرسی استان‌های دارای عقب‌ماندگی در این حوزه بپردازند تا با افرادی که کوتاهی کرده‌اند، برخورد شود.
وی گفت: بیشترین تأمین زمین به ترتیب در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان و خراسان جنوبی بوده و استان‌های کرمان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان در آخر فهرست تأمین زمین قرار دارند. البته نام استان فارس باوجود تأمین زمین بالا، در ابتدای فهرست استان‌های دارای کمبود زمین هم دیده می‌شود چراکه تعداد متقاضی بالایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: استان‌های کردستان، همدان و کهگیلویه و بویراحمد در تأمین زمین عقب هستند ولی این موضوع ناشی از اهمال نیست چراکه در برخی مناطق، محدودیت‌هایی وجود دارد. به طور مثال به دلیل توپوگرافی زمین منطقه و همچنین جنگل و کشاورزی بودن اراضی کردستان ما در این استان، محدودیت تأمین زمین دولتی داریم.
مالکی درباره نحوه واگذاری زمین در ویلایی‌سازی هم گفت: تلاش می‌کنیم زمین به خود متقاضیان واگذار شده و ساخت خانه برعهده آنها باشد. وی با بیان اینکه واگذاری اراضی مازاد دولتی بعد از دستور رئیس‌جمهور رشد چشمگیری داشته است، افزود: تاکنون ۱۰ هزار هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی شناسایی شده که ۴ هزار و ۶۹۵ هکتار اخذ سند شده، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از دستور کار خارج شده و 2 هزار و 800 هکتار هم در مراحل اخذ سند قرار دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی