دوچرخه‌مربعی،‌یک ایده‌عجیب و غریب!

آرزوکیهان/ دیدن یک دوچرخه با چرخ‌هایی به شکل مربع نه به شکل دایره هر کسی را شوکه خواهد کرد. طراحان به تازگی موفق به ساخت دوچرخه‌ای شده‌اند که لاستیک‌های مربعی شکلی دارد و با پدال زدن به سمت جلو حرکت می‌کند بدون آنکه چرخ‌هایش به خاطر ظاهر مربعی شکل‌شان دچار مشکل شود. در طول سال‌های گذشته دوچرخه‌های عجیب و غریبی طراحی و ساخته شده اما به نظر می‌رسد طرح تازه‌ترین اختراع ممکن است عجیب‌ترین شکل برای یک دوچرخه باشد.
نام این دوچرخه ‌با چرخ‌های مربعی، Q است و اگرچه باورنکردنی به نظر می‌رسد، اما کاملاً کاربردی است. در طراحی این دوچرخه از فناوری تانک‌ها استفاده شده؛ چرخ‌ها روی ریل‌های چرخی تعبیه شده زیر لاستیک به حرکت درمی‌آید و همچون چرخ‌های تانک لایه بیرونی لاستیک‌های مربعی دوچرخه با رینگ‌هایی طراحی شده که با پدال زدن حرکت خواهد کرد. این در حالی است که در زمان حرکت چرخ‌ها در مسیر حرکت ثابت می‌ماند.
ویدیوی طراحی اولیه این دوچرخه عجیب و غریب بیش از یک میلیون بار در یوتیوب دیده شده است.
طراحان، این شکل از دوچرخه را یک فناوری شگفت‌انگیز عنوان کرده‌اند که بر قدرت خلاقیت و نوآوری تکیه دارد. به عقیده مهندسان این نوع از طراحی قادر است مرزهای آنچه را که ما عادی می‌پنداریم جا به جا کند و ما را به چالش بکشاند تا خارج از چهارچوب‌های تعیین شده فکر کنیم.
این دوچرخه فوق‌العاده می‌تواند برای بسیاری از دوستداران دوچرخه به عنوان یک کانسپت مورد توجه قرار گیرد و در صورت درخواست‌های مکرر وارد چرخه تولید و بازار فروش شود. هنوز عنوان نشده که برای ساخت این دوچرخه چقدر هزینه صرف شده، اما گامی نو در ایجاد فناوری‌های پیشرفته است و دوچرخه‌سواری با آن توجه همه را به خود جلب خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی