نگاهی به بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

عملکرد عالی بالانشینان و نزدیک شدن صنعت نفت به پرتگاه سقوط

هفته بیست و ششم بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان در حساس‌ترین شرایط ممکن برگزار شد و بازی‌های تیم‌های بالانشین جدول در هفته بیست ششم به گونه‌ای پیش رفت که باعث سقوط سپاهان از صدر جدول شد، اتفاقی که باعث شد هفته‌های پایانی لیگ برتر در حساس‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد. حساسیتی که در چند سال اخیر کم سابقه بوده است.

شبی که صدر آبی شد
مهم‌ترین بازی روز دوم هفته بیست ششم به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، جایی که دو تیم استقلال و هوادار به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی از آنجا برای شاگردان ریکاردو ساپینتو از اهمیت زیادی برخوردار بود که آبی‌های پایتخت با توجه به نتایجی که در سایر بازی‌های لیگ رقم خورده بود فرصت رسیدن به صدر جدول رده‌بندی لیگ در صورت پیروزی مقابل هوادار را داشتند، اتفاقی که در نهایت رخ داد و شاگردان ساپینتو با یک پیروزی مقتدرانه که کمتر در فوتبال ایران اتفاق می‌افتد به صدر جدول رده‌بندی رسیدند تا صدر جدول به رنگ آبی دربیاید. گل شدن پنالتی توسط حسین حسینی دروازه‌بان استقلال مهم‌ترین اتفاق این بازی بود، اتفاقی که حسینی را در زمره دروازه‌بانانی قرار داد که موفق به گلزنی در فوتبال ایران شده‌اند.

پیروزی تلخ مورایس
یکی دیگر از بازی‌های مهم هفته بیست و ششم به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، جایی که دو تیم سپاهان و مس رفسنجان به مصاف یگدیگر رفتند و سپاهانی‌ها با ارائه یک نمایش مطلوب موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر مقابل شاگردان ربیعی به پیروزی برسند. نتیجه‌ای که البته با توجه به بازی استقلال-هوادار برای سپاهان به تلخ‌ترین شکل ممکن به دست آمد و آنها صدر جدول را در بدترین زمان ممکن به رقیبشان واگذار کردند. در دیگر بازی مهم این هفته مس کرمان از پرسپولیس پذیرایی کرد، مسابقه‌ای که مطابق انتظار به سود سرخ‌پوشان تهرانی به پایان رسید تا شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی به حساس‌ترین و مهم‌ترین شهرآورد پایتخت در چند سال اخیر برسند، مسابقه‌ای که به نظر می‌رسد تیم پیروز در آن به مقام قهرمانی این دوره لیگ دست یابد.

برزیلی‌ها به سقوط نزدیک شدند
صنعت نفت آبادان در حال سپری کردن روزهای عجیبی است. روزهایی که پس از پیروزی مقابل مس کرمان به نظر می‌رسید به پایان برسد اما با تساوی بدموقعی که این تیم مقابل پیکان کسب کرد، یک گام دیگر به سقوط از لیگ برتر نزدیک شد. 

جستجو
آرشیو تاریخی