سیاسی

نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد
نماز عید سعید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نماز عید سعید فطر، با شعار عید بندگی و همبستگی، امسال در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و به امامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. در بخشی از این اطلاعیه با اشاره به پیش‌بینی استقبال ویژه نمازگزاران، آمده است: «تلاش خواهیم کرد افتخار میزبانی و خدمت را با تسهیل حضور و تکریم وجود شریفتان در حد وسع و توانمان پاس داریم که البته این مهم، با همراهی و همکاری شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ مقدور خواهد بود.»

دعوت امارات از رئیس جمهور
مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه با بیان اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته بین تهران و ریاض، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان همکاری‌ اسلامی در جده عربستان با ظرفیت کامل فعالیت خواهد کرد، گفت: سفر آتی رئیس‌جمهور ایران به عربستان، تأثیرات قابل توجهی در روابط دوجانبه و همچنین منطقه و فرامنطقه خواهد داشت. دیدار رئیس‌جمهور از عربستان مهم‌ترین دیداری است که در چهارچوب روابط دوجانبه ایران و عربستان در دستور کار است.به گزارش ایسنا، علی‌رضا عنایتی، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، افزود: ما دعوتنامه کتبی پادشاه عربستان را در این زمینه دریافت کرده‌ایم. سفارت سوئیس در ایران به عنوان حافظ منافع عربستان در تهران این دعوتنامه را به ایران ارائه کرد و دعوتنامه تسلیم ریاست جمهوری ایران شد. رئیس‌جمهور ایران هم پاسخ کتبی به این دعوتنامه دادند و از طریق سفارت سوئیس در تهران، پاسخ ایران به مقامات سعودی ارائه شد. وی ضمن اعلام این خبر که برنامه‌ریزی برای سفر پادشاه عمان به ایران هم در حال انجام است، گفت: امارات از رئیس جمهور ایران، برای شرکت در اجلاس جهانی آب و هوا که سال‌جاری در این کشور برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

مجلس لایحه تعطیلی ادارات
در روزهای پنجشنبه را بررسی می‌کند
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: دولت لایحه‌ای را برای بررسی به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات به استثنای نهادهای خدمات‌رسان مثل مراکز درمانی، بهزیستی، بانک‌ها، اماکن ورزشی در روزهای پنجشنبه تعطیل می‌شوند و باید ساعات کاری خود را در پنج روز دیگر هفته تنظیم کنند.
به گزارش فارس، عباس گودرزی با بیان اینکه بررسی لایحه فوق‌الذکر در دستور کار هفته جاری کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد و کلیات آن در این هفته در کمیسیون اجتماعی به رأی گذاشته خواهد شد، افزود: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کار کارکنان ادارات باید در ماه ۱۷۶ ساعت باشد که بر‌اساس لایحه جدید دولت این میزان در هفته به چهل و دو ساعت و سی دقیقه و در ماه به ۱۷۰ ساعت تقلیل می‌یابد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی