سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
پوشش کامل دارویی در بیمه‌ها
در حال پیگیری است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اقدامات مهمی که در وزارت بهداشت در حال پیگیری است، پوشش کامل دارویی در بیمه‌ها با هدف کاهش پرداختی از جیب مردم است.
به گزارش فارس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه دارو، تشکل‌ها و صاحبان صنایع دارویی کشور، گفت: تولید دارو در داخل کشور باید حمایت و تقویت شود، زیرا ظرفیت تولید این کالا در کشور با وجود دانشمندان بزرگ، بیش از این است.
وزیر بهداشت در این نشست با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «مهار تورم و رشد تولید» و رضایتمندی ایشان از زحمات و‌ خدمات خادمان سلامت، اظهار داشت: این موضوع تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند و باید بتوانیم این شعار را به نحو احسن اجرایی کنیم و سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

آیین‌نامه مراکز مراقبت پرستاری در منزل بزودی ابلاغ می‌شود
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازنگری آیین‌نامه مراکز مراقبت پرستاری در منزل با طی فرایندهای اداری، بزودی ابلاغ می‌شود.
به گزارش وبدا، عباس عبادی در جمع مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران، تأمین اجتماعی، آزاد و نیروهای مسلح به تشریح برخی فعالیت‌های معاونت پرستاری از جمله اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، ابلاغ آیین‌نامه پرستار پیگیر و تکمیل داشبورد مدیریت داده‌های پرستاری پرداخت.
وی درباره اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و برخی نگرانی‌ها و نقدها از روش اجرای این قانون، گفت: اجرای این قانون به عنوان یک مطالبه بزرگ همواره مورد درخواست جامعه پرستاری بود که دولت سیزدهم با حمایت‌های معنوی رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را اجرا کرد و به هر حال در سال اول اجرای این قانون هستیم و باید با خرد جمعی و تعامل و دلسوزی درون حرفه‌ای در صدد بازبینی و اصلاح آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن باشیم.
وی با انتقاد از فعالیت پرستاران در بخش‌های غیرتخصصی، اعلام کرد: در معاونت پرستاری طرحی در دست اقدام است که مشخص می‌کند پرستاران تخصصی در چه بخش‌هایی می‌توانند فعالیت کنند. درخواست داریم دانشگاه‌ها نیز متناسب با نیاز خود، به پرستاران اجازه ادامه تحصیل دهند و در جذب نیروهای جدید متناسب با تخصص مورد نیاز اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی