سیاسی

استقبال ایران از ابتکارات سیاسی
برای حل بحران یمن
ناصر کنعانی روز گذشته در نخستین نشست خبری هفتگی خود درباره تحولات یمن و مذاکرات اخیر برای حل بحران این کشور گفت: ایران از تمدید آتش‌بس به گونه‌ای که منجر به رفع کامل محاصره یمن و ارسال بدون محدودیت کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مظلوم یمن شود، حمایت می‌کند تا به آتش بس پایدار و شکل‌گیری یک راهکار سیاسی کمک کند.
به گزارش ایرنا، وی افزود: امیدواریم با توجه به شرایط جدیدی که در منطقه وجود دارد، شاهد شکل‌گیری آتش بس پایدار و آماده شدن زمینه برای شکل‌گیری یک روند سیاسی پایدار متناسب با منافع ملت یمن با مشارکت همه طرف‌های یمنی باشیم به گونه‌ای که هم منافع و مصالح و امنیت یمن و هم امنیت و مصالح کشورهای همسایه تأمین شود.

ورود هیأت تطبیق مصوبات مجلس
به افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از ورود هیأت تطبیق مصوبات مجلس به آیین‌نامه افزایش حقوق کارکنان دولت خبر داد.
به گزارش تسنیم، رحیم زارع با اشاره به آیین‌نامه دولت درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه تصویب کرد که حقوق همه کارکنان دولت 20 درصد افزایش یابد اما در حال حاضر در آیین‌نامه‌ای که دولت تدوین کرده، افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی است.
وی با بیان اینکه افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت مخالف مصوبه مجلس است، گفت: مجلس افزایش 20 درصدی برای همه کارکنان را تصویب کرده، بنابراین آنچه سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق‌ها یعنی به شکل پلکانی در نظر گرفته باید اصلاح شود.

منع قانونی برای افزایش حقوق کارگران
در میانه سال وجود ندارد
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به انتقادات به مصوبه افزایش حقوق کارگران گفت: اگر افزایش تورم به میزانی باشد که سبد معیشتی کارگران را بیش از پیش تحت‌الشعاع قرار دهد، حتماً پیشنهاد افزایش حقوق در میانه سال را مطرح می‌کنیم.
به گزارش تسنیم، ولی اسماعیلی درباره اعتراض جامعه کارگری به میزان افزایش حقوق مصوب در جلسه شورای عالی کار برای سال 1402 گفت: دستمزد کارگران پس از امضای تمام اعضای شورای عالی، تبدیل به قانون شده و امکان تغییر آن وجود ندارد.
وی افزود: با این حال بحثی در حد کارشناسی مطرح شده مبنی بر اینکه اگر در سال‌جاری تورم فراتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی دولت بود، مجلس و کمیسیون اجتماعی با ارائه پیشنهادی، تقاضای افزایش حقوق کارگران در میانه سال را مطرح کنند بنابراین اگر افزایش تورم به میزانی باشد که سبد معیشتی کارگران را بیش از پیش تحت‌الشعاع قرار دهد، حتماً این پیشنهاد را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی