کار نه‌چندان دشوار رئال مقابل چلسی عیار سنجی توخل مقابل سیتی

امیررضا همایون
خبر‌نگار


لیگ قهرمانان اروپا پس از وقفه‌ای چند هفته‌ای به مانند سنوات گذشته از امشب با برگزاری بازی‌های دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار می‌شود، مسابقاتی که در حساس‌ترین شرایط ممکن برگزار می‌شود.
 
عیار توخل مشخص می‌شود
یکی از مهمترین بازی‌های این مرحله به بازی بایرن مونیخ و منچسترسیتی مربوط است، جدالی که به علت بازیکنان دو تیم و همچنین سرمربیانی که هدایت دو تیم را برعهده دارند، جذابیت‌های بسیاری را برای هواداران فوتبال در جهان رقم زده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت بازی مقابل منچسترسیتی عیار توخل را مشخص می‌کند و باید دید او می‌تواند سیتی با هالند را مغلوب کند یا اینکه بایرن مونیخ بار دیگر شگفتی‌سازی می‌کند و با عبور از سیتی و گواردیولا به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود می‌کند.
دیگر بازی مهم امشب اما در پرتغال بین بنفیکا پرتغال و اینتر برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که برای اینتر بواسطه شرایط این تیم در سری آ و شکست‌هایی که در هفته‌های اخیر متحمل شده است، اهمیت زیادی دارد و به نظر می‌رسد این بازی آخرین فرصت اینزاگی برای بقا روی نیمکت اینتر باشد. از سوی دیگر بنفیکا هم در این مسابقه انگیزه‌های زیادی برای پیروزی مقابل اینتر و صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات دارد. باید دید تیم رؤیایی بنفیکا در این دوره از مسابقات تبدیل به پورتو مورینو در فصل 2004 که موفق به کسب جام قهرمانی شد، می‌شود یا اینکه رویا‌پردازی‌هایش در این مرحله متوقف می‌شود.
 
صعود آسان رئال؟
تاد بولی مالک تیم فوتبال چلسی پس از ادامه ناکامی‌های تیمش با گراهام پاتر تصمیم گرفت او را از سمت سرمربیگری تیمش برکنار کند و با عقد قراردادی تا پایان فصل هدایت آبی‌های لندن را به فرانک لمپارد سرمربی و بازیکن سابق چلسی سپرد. این مربی اما در روزهای اول حضورش روی نیمکت این تیم کار سختی دارد. لمپارد در اولین بازی خودش به مصاف لیورپول رفت و پایان هفته هم بازی سختی را پشت سر می‌گذارد. جدالی که البته به نظر می‌رسد باتوجه به روندی که چلسی در هفته‌های اخیر در پیش گرفته است شانس رئال برای پیروزی در دو بازی رفت و برگشت و صعود به جمع چهار تیم برتر بیشتر باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی