نگاهی به شرایط تیم ملی والیبال در آستانه اولین اردو

کارسخت در سال سخت

نخستین مرحله اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2023 و تورنمنت‌های دیگری که والیبال ایران در پیش دارد از روز یکشنبه 27 فروردین ماه سال جاری به میزبانی سالن فدراسیون والیبال زیر نظر بهروز عطایی آغاز می‌شود. اولین مرحله اردوی والیبالیست‌ها از اهمیت بسیاری برای آنها برخوردار است،زیرا والیبال ملی در سال جاری مسابقات سختی از جمله مسابقات کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس را در پیش دارد و آماده‌سازی مطلوب می‌تواند تیم ملی را به موفقیت در مسابقات پیش رو نزدیک‌تر کند.

دومین حضور عطایی با تیم ملی در VNL
فدراسیون والیبال پس از حذف تیم ملی از رقابت‌های المپیک تابستانی 2020 توکیو با ولادیمیر آلکنو سرمربی کهنه‌کار تیم ملی قطع همکاری کرد و سکان هدایت تیم در مسابقات قهرمانی آسیا که با فاصله کوتاهی از المپیک برگزار می‌شد را به بهروز عطایی واگذار کرد، تصمیمی که عطایی با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا و شکست ژاپن میزبان در بازی نهایی به بهترین شکل ممکن به آن پاسخ داد تا حضورش روی نیمکت تیم ملی طولانی‌تر شود. عملکرد مطلوب عطایی اما پس از مسابقات قهرمانی آسیا به پایان نرسید و والیبال ملی ایران با او در لیگ ملت‌های والیبال 2022 هم عملکرد مطلوبی از خودش به نمایش گذاشت و موفق شد به مرحله نهایی این مسابقات صعود کند، شاگردان عطایی اگرچه موفق نشدند به جمع سه تیم برتر مسابقات برسند عملکرد تیم در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها باعث افزایش انتظارات از آنها شد. حالا تیم ملی پس از گذشت کمتر از یک سال از آن روزها درحال آغاز اردوی آماده‌سازی خودش با مربی ایرانی برای حضور در مسابقات پیش رو است. اتفاقی که باعث می شود، عطایی دومین حضور متوالی‌اش با تیم ملی در مسابقات بین‌المللی را تجربه کند. موضوعی که درسالیان اخیر بی‌سابقه بوده است.
 کار تیم ملی در مسابقات سال جاری اما نسبت به دوره گذشته سخت‌تر است و این تیم تحت هدایت عطایی باید تابستان امسال در مسابقات دشوارتری از جمله رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس، بازی‌های آسیایی و رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کند؛ تقویمی که شش ماه اول سال را برای تیم ملی تبدیل به سخت‌ترین راه ممکن درسالیان اخیر کند. مسابقات سخت امسال عیار تیم ملی تحت هدایت بهروز عطایی را مشخص می‌کند و به عبارت دیگر در پایان شش ماه اول سال مشخص می‌شود که می‌توان به عطایی برای حضور در رقابت‌های مهم‌تر اعتماد کرد یا خیر؟

جستجو
آرشیو تاریخی