دو خط خبر

هشدار به داوطلبان کنکور
پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان کنکور که سابقه تحصیلی نداشته باشند، برایشان نمره صفر رد می‌شود و این امر تأثیر شکننده‌ای بر نمره کل داوطلب خواهد گذاشت. داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند داوطلبی که در شهریور سابقه تحصیلی ایجاد کند تأثیر آن برای کنکور سال ۱۴۰۳ لحاظ می‌شود و اگر درسی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره‌اش صفر رد می‌شود و این نمره با نمره داوطلب جمع می‌شود و تراز منهای ۲۰۰۰ یا۳۰۰ برای داوطلب به همراه دارد.

پیشتازی سرطان سینه در ایران
محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: ابتلا به سرطان پستان در بین مردان و زنان ایرانی جایگاه نخست را دارد  این در حالیست که در کشورهای غربی این جایگاه متعلق به سرطان ریه است. میانگین سن ابتلا به سرطان پستان در ایران بین 45 الی 55 سال است . امروزه موضوع بیوپسی مایع به سرعت در حال پیشرفت و جایگزینی با سایر روش‌ها است و انتظار می‌رود به زودی آزمایشگاهها با گرفتن مقداری خون و یا سایر مایعات و بررسی‌های ژنومیکس امکان تشخیص زودرس سرطان را فراهم آورند.

ثبت‌نام اولین دوره آزمون زبان
وزارت علوم
مهلت ۱۲ روزه ثبت‌نام اولین دوره آزمون زبان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «MSRT» از ساعت ۱۲  شنبه ۱۹ فروردین ماه آغاز  و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه، ۳۰ فروردین ادامه دارد. اولین دوره این آزمون در سال ۱۴۰۲، روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون زبان وزارت علوم می‌توانند به سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند. 

کمبود فاکتور هشت انعقادی
بیماران  هموفیلی
نازنین فرزادی‌فر رئیس هیأت مدیره کانون هموفیلی ایران گفت: اختلال در روند واردات، تولید و توزیع داروی فاکتور هشت بیماران هموفیلی در کشور موجب ناامنی روانی برای این بیماران شده است. بیماران مبتلا به کمبود فاکتور هشت انعقادی که نیازمند مکرر دریافت دارو هستند از خونریزی‌های تهدیدکننده زندگی خصوصاً خونریزی از مفاصل رنج می‌برند؛ به‌طوری‌که دریافت نکردن به موقع این دارو، سلامت، زندگی شخصی و اجتماعی این بیماران را به مخاطره می‌اندازد.

جستجو
آرشیو تاریخی