سیاسی

لایحه عادلانه‌سازی حقوق کارکنان دولت
تدوین می‌شود
رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: به محض تشکیل کارگروهی توسط معاون اول رئیس‌جمهور، تدوین لایحه عادلانه‌سازی حقوق کارکنان دولت آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، میثم لطیفی افزود: قرار شده است که معاون اول رئیس‌جمهور کارگروهی در این زمینه تشکیل بدهد. رئیس جمهور آبان ماه سال گذشته در ادامه فرایند نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی، بر عدالت در پرداخت‌ها و تدوین لایحه ساماندهی جبران خدمت کارکنان تأکید کرد.

رئیس مجلس خواستار معرفی سریع‌تر
وزیر آموزش و پرورش شد
معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره معرفی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون اساسی، مهلت قانونی برای اداره‌ وزارتخانه با سرپرست سه ماه است ولی رئیس مجلس درخواست کردند گزینه پیشنهادی، هرچه زودتر معرفی شود. به گزارش تسنیم، محمد حسینی افزود: آموزش و پرورش وزارتخانه گسترده‌ای است و معلمان، دانش‌آموزان و اغلب خانواده‌ها با آن مرتبط هستند و بخش عظیمی از جامعه را دربر می‌گیرد و بهتر است که زودتر تعیین تکلیف شود البته این تصمیم با شخص رئیس‌جمهور است که چه زمانی را برای معرفی گزینه مناسب بداند.

ایجاد پایگاه سوخت‌رسانی به کشتی‌ها اولویت دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: می‌توان قشم را به عنوان پایگاه برای سوخت‌رسانی به کشتی‌ها قرار داد و از این طریق درآمد یک میلیارد دلاری سالانه برای کشور ایجاد کرد چرا که روزانه تعداد قابل توجهی کشتی از خلیج  فارس عبور می‌کند.
به گزارش تسنیم، هادی بیگی‌نژاد با اشاره به دیدار جمعی از مسئولان نظام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر استفاده از ظرفیت دریا برای حل مشکلات اقتصادی کشور افزود: می‌توان در این پایگاه علاوه بر سوخت‌رسانی، با ارائه خدماتی همچون تسهیلات درمانی و بهداشتی به خدمه، اشتغالزایی کرد. قرار است با مسئولان دولتی نیز در کمیسیون انرژی جلسه‌ای برگزار کنیم.

تشکیل سازمان بازرگانی در دستور کار مجلس
رسیدگی به لایحه ۲ فوریتی تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار و تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دستور کار اعضای کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.
به گزارش تسنیم، حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: دولت این لایحه را تقدیم مجلس کرده و باید فوریت آن در جلسه علنی بررسی و در صورت تصویب لایحه، برای ارزیابی به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شود.
وی افزود: به دلیل امکان نظارت بیشتر بر وزارتخانه، گرایش بیشتر نمایندگان، تشکیل وزارت بازرگانی است. البته مجلس و کمیسیون اجتماعی آماده شنیدن استدلال‌ مسئولان دولتی برای تشکیل سازمان بازرگانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی